בצל "ההמתנה" בישראל לתגובה איראנית על חיסול מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, כוח של משמרות המהפכה השתלט היום במיצרי הורמוז על ספינה "המקושרת לישראל". האם זו ה"נקמה" שעליה דיברה איראן? ד"ר רזא פחריזדה, מומחה למזרח תיכון ועורך בערוץ "אל-ערביה" הסעודי, טען היום (שבת) כי איראן לא רוצה להיות מסוכסכת עם ישראל ישירות, וכי ה"סטטוס קוו" שנשמר עד כה, הוא לטובתה. בנוסף, הדגיש עד כמה חשובה התמיכה של רוסיה וסין למשטר בטהרן.

לדבריו של המומחה, למרות ההססנות של איראן בתגובה נגד ישראל, "לא משנה מה יקרה מעתה ואילך, כולל אם תפרוץ מלמה או לא, אין דרך חזרה. הרפובליקה האסלאמית נמצאת במשבר עמוק ועל סף קריסה, מה שעלול להוביל למצב אפוקליפטי. מידת הנזק שתיגרם, תלויה בתמיכה הרוסית והסינית בה. אם 'חזית הדיקטטורים' תישאר מאוחדת, המזרח התיכון עלול להפוך לנקודת ההתחלה של מלחמת העולם השלישית".

עוד הוסיף כי "אם רוסיה וסין יערכו את החישובים שלהן ויראו שהתמיכה במשטר בטהרן אינה מועילה עבורן, היא עלולה לנטוש אותה. כמובן שגם אם זה יקרה, איראן לא תקרוס כל כך בקלות. במקביל, תרחיש נוסף הוא שאם רוסיה לא תוכל לשמור על התמיכה באיראן, היא תנסה לפרק את המשטר בו. ישנם תרחישים נוספים שיתברר עם הזמן. מה שעלינו לזכור הוא להשתמש בכל אירוע אפשרי בדרך של הפלת המשטר בטהרן וכינון דמוקרטיה באיראן, אך זה דורש תיאום עם הקילה הבינלאומית".