השר לשעבר עמר בר לב, התראיין היום (שני) ב-103FM, והביע את דעתו בנוגע לעימות הישיר שנפתח לאחרונה מול איראן. "אני חושב שבסיבוב הזה ישראל ניצחה ניצחון מוחלט, אפרופו מוחלט. האיום האיראני, בעיקר שהם חיממו את עצמם והאמינו בעצמם ביכולת שלהם לאיים עלינו עם טילים כאלה ואחרים, התברר להם ולכל האויבים שלנו מסביב שהאיום הזה לא באמת מאיים עליינו", טען. 

האיחוד האירופי נגד איראן: אלו הסנקציות שיוטלו בקרוב על טהרן
לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל

הוא התנגד לתגובה ישראלית באיראן: "ניצחנו בסיבוב הזה, לכן אני חושב שכל מהלך נוסף בהקשר האיראני גם יפגע במהלך המרכזי שלנו שצריך להיות בעזה, בשחרור החטופים, וגם סביר להניח שנפגע ביכולות כאלה ואחרות, כמו שבמשך הרבה שנים אנחנו פוגעים ביכולות האיראניות בצורות כאלה ואחרות".

"בעיניי, נתנו להם נוקאאוט. הם שיגרו ואנחנו הפלנו אותם - זה נוקאאוט. הם ירו 300 טילים, חלקם כטב"מים, חלקם טילי שיוט, ואת כולם, 99 אחוזים הפלנו. זאת אומרת, האיום הזה לא קיים על מדינת ישראל. הם הגיבו בתקיפה והתקיפה שלהם נכשלה כישלון מוחלט, אי אפשר לתאר את זה בצורה אחרת", הוסיף. 

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הביקורת על נתניהו כמי שהתנגד, שלא רוצה להחזיר את החטופים, הייתה מוגזמת?
"הביקורת לא הייתה מגוזמת, לדעתי בעניין החטופים והמערכה בעזה, השיא שלנו ביכולת המקסימלית שלנו הייתה לפני חודשיים, אותה פספסנו בכל מיני טענות והסברים כאלה ואחרים. עכשיו אנחנו במצב הרבה יותר קשה מלפני חודשיים. עברו חודשיים ועוד החטופים שם, חלקם בסבירות מסוימת כבר לא בחיים, כאלה שהיו לפני חודשיים. 

אפשר היה להגיע לעסקה ולא הגיעו?
"אני חושב שאפשר היה להגיע לעסקה יותר טובה לפני חודשיים, אבל זה מאחורינו כבר. מה עכשיו? עכשיו אנחנו צריכים להגיע בתנאים הרבה פחות טובים לעסקה הרבה פחות טובה לישראל, בשביל לשחרר את החטופים. אם יהיה לראש הממשלה ולקבינט תבונה, הם יצטרפו למאמצים של ארה"ב להתחיל לגבש איזושהי אלטרנטיבה לחמאס המדיני ברצועת עזה.

חיסול של סינוואר, שאני מקווה שיהיה בעוד שעה, לצערי הוא לא יעשה הבדל גדול חוץ מגאווה רגעית שתהיה לנו, כמו שלא עשה שום שינוי החיסול של מספר 3. המציאות היא מחורבנת, שלא תבינו אותי לא נכון. החובה שלנו להחזיר אותם הביתה, גם בתנאים הקשים הנוכחים".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm