הלילה, במהלך פעילות מבצעית של סיירת גולני ויהל״ם במרחב הגבול בצפון הארץ, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה, שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני ולוחם נוסף נפצע באורח קל מפיצוץ. הלוחמים פונו באופן מוסק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. בחיזבאללה נטלו אחריות על האירוע, וטענו כי "כוח מחטיבת גולני נפל למארב עם מטעני חבלה שהטמינו המוג'אהדין שלנו באזור טל איסמעיל בשטח לבנון". עוד הותר לפרסום על ידי דובר צה״ל כי הפיצוץ שממנו נפגעו הלוחמים הלילה - התרחש בתוך שטח לבנון. כאמור, לוחמי גולני בליווי כוחות יהל״ם ביצעו פעולה בקרבת הגבול מהצד הלבנוני - ובמרחק של עשרות-מאות מטרים משטח ישראל. 

אל״ם (מיל׳) קובי מרום, שהיה בין היתר מפקד החטיבה המזרחית של עוצבת הגליל במהלך התקופה שצה״ל שהה בדרום לבנון הסביר בראיון ל-״מעריב״ על טקטיקת הלחימה של חיזבאללה, שבמסגרתה נפצעו הלוחמים אמש: ״ארגון הטרור חיזבאללה, שמוגדר כארגון גרילה - התמחה במשך שנים רבות בסוגי מטענים כנגד כוחות רגליים וסדורים. זו טכנולוגיה איראנית שחיזבאללה משתמש בה עשרות שנים - וכך יצר לעצמו מומחיות בה. ייתכן שבמהלך מלחמת ההתשה של צה״ל וחיזבאללה בחודשים האחרונים - ארגון הטרור מיקם מטענים בתוך השטח ובנתיבים ובצירים שהוא מעריך שכוחות צה״ל יפעלו בהם״, אומר. 

״בשנות ה-90, בתקופה שהייתי מפקד הגזרה המזרחית בדרום לבנון וצה״ל שהה בדרום לבנון, היו אירועים של עליית הכוחות על מטענים  באופן כמעט יומיומי. דפוס הפעולה הזה שגרתי ומאפיין כוחות גרילה - כמו כן העבודה בחוליות קטנות והתמחות בסוג מסוים של לחימה כמו ירי נ״ט או  כטב״מים, ואנו עדים לדפוס הפעולה הזה במהלך החצי שנה האחרונה של הלחימה כנגד חיזבאללה. בנוסף כארגון גרילה,  הם פועלים בחוליות קטנות - ונטמעים באוכלוסייה. כך קשה להבדיל בין אזרחי דרום לבנון - לבין המחבלים עצמם״. 

״הלוחמים נפצעו בפעולה טקטית, ככל הנראה שהם ביצעו מארבים או אספו מודיעין. כדי להמשיך עם הפעולות החשובות שצה״ל מבצע בצפון - חייב להתמודד עם האיום הנוכחי״, הוא אומר ומציע דרכי התמודדות כנגד המטענים שחיזבאללה עלול להטמין: ״תחת איום כזה, יש לשנות נתיבי תנועה לעיתים תכופות ולא לנוע באותו נתיב קבוע - על מנת שהאויב יופתע ולא ידע היכן להטמיע את המטענים באופן שיפגע בכוחות. יש לבצע תרגולות מבצעיות במטרה לשפר את כשירותם ומוכנותם לפעולה במצבי חירום של הכוחות, ולהבין כיצד ואיפה הכוח צריך לנוע - בצורה כזו שהחשיפה לצירים ממולכדים -  תהיה מצומצמת ככל האפשר״.