בריאיון שנתן שר המורשת עמיחי אליהו בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM דיבר על התגובה הישראלית לתקיפת איראן, שנותרה אילמת לעת עתה: "אני מקווה שנגיב בחומרה רבה ואנו לא יכולים לצאת מהאירוע הזה, שהאיראנים הכו בנו ואנו רק מתעסקים בהגנה".

חיים כהן: "עובד מהשטחים שקרוב משפחה שלו נפגע בעזה יכול להרעיל את המסעדה"
השר זוהר מודה: "החלטנו להפחית בעוצמה בעזה כדי להגיע לעסקה"

"זה שברוך השם הצלחנו לייצר טכנולוגיה ולחסום את מתקפת הטילים זו לא הדרך לחסום את האירוע הקשה כמו שלמדנו היטב בשמיני עצרת, ואני מקווה מתפלל ועובד שנגיב בצורה אחרת, אני לא יודע באיזה צורה תהיה התגובה, לא משתפים אותי בדברים האלה, אבל אני מקווה בתור שר המורשת לספר על ההצלחה של ההתקפה מול איראן ולא לספר על הגמגומים של חלק מחברי הקואליציה".

"אם היה פה ראש ממשלה אחר הייתי רוצה לדעת שפועלים בכל הכוח על מנת לפגוע באיראן, אם היו שואלים אותי? הייתי אומר שתפגעו להם בבנקים, שהם יבינו שלא נכון לאיים ולהתעסק עם מדינת ישראל, צריך להסתכל על המציאות כאילו לא היה לנו את ההגנה האווירית הזו. זה יכול להיות גם תשתיות כלכליות ואתרי הייצור שלהם", אמר אליהו.

בהמשך התייחס לתאריך הכניסה לרפיח שזכה לביקורות בקרב ארה"ב: "אני לא חושב שהיא רק באשמת הממשלה, זו תוצאה של אנשים שאיבדו את הכיוון שלהם בשלושת העשורים האחרונים, אנשים שסיפרו לנו שרק אם ניתן להם את עזה יהיה פה שלום, ואם לא נתקוף באיראן יחלקו לנו פרחים - אני מקווה שכל הדברים האלו חלפו מן העולם. אנו לא בוחנים משהו בנקודת זמן מיידית אלא מתסכלים בפרספקטיבה רחבה. ולכן אני לוחץ על חבריי בממשלה לשנות את המגמה ואני צועק ואפילו בוכה על זה, ולשם אנו חותרים".

על התנהלות הממשלה טרם תקרית מותו של בנימין אחימאיר ומציאת גופתו ציין: "זו חרפה. טיפשות. יש תפיסות עולם שהיו צריכים לעבור מהעולם, שלא מייצגים את תפיסת העולם הממשלתית".

שר המורשת המשיך באותו קו וטען להכרחיות שבהחלפתו של שר הביטחון יואב גלנט: "גלנט אדם יקר, יש לו זכויות רבות, אבל היום הוא לא מייצג את עמדת הממשלה. אסור לנו להשאיר את הצבא כמו שהוא היה ערב שמיני עצרת. הוא חייב להשתנות. אני חותר למישהו שלא משחק בכללים של המערכת, כמובן לא לשבור אותה, אלא לתקן ולשפר אותה, לא אנשים שישכפלו את עצמם במינויין תוך כדי לחימה שאשמים בכישלון הגדול של שמיני עצרת".

עריכה: אליעזר בן יהודה