שנה בדיוק לאחר אירוע הירי הראשון בקיבוץ מירב - ולאחר שנה שבמהלכה התרחשו עשרות אירועי ירי לעבר הקיבוץ מהכפר ג׳ילבון בצפון השומרון - שוב הבוקר (ראשון) נורו מספר צרורות לכיוון בתי הישוב מכיוון הכפר. זוהתה פגיעה אחת לפחות בחלון בית משפחה - שגם בשבוע שעבר נפגעה מהירי. בני המשפחה היו בבית - אך הם לא נפגעו. בעקבות האירוע, כוחות צה"ל בגזרה השיבו אש מקלעים לכיוון הכפר.

בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה: כתב אישום הוגש נגד אחותו של איסמעיל הנייה
במצרים מאשרים: כניסת צה"ל לרפיח קרובה - כך היא תתבצע

על האירוע אמר איתמר מטיאש, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות כי ״אחת לכמה ימים, נורה ירי מהכפר ג׳ילבון לבתי השכונות בקיבוץ. אני דורש מהצבא ומכוחות הביטחון להחזיר את הביטחון לכאן. לא יכול להיות שנמשיך לחיות במציאות שבה בכל רגע נתון יכול להתבצע ירי מהכפר לתוך סלון בית שבו משחקים ילדים. זהו מצב בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת. אם לא יהיה שינוי חד במדיניות התגובה והיוזמה הצבאית, פגיעה בנפש זה רק עניין של זמן״. 

הילה רמון, אם המשפחה שביתה נפגע מהירי תיארה בראיון ל-״מעריב״ את התסכול מהמצב: ״כבר שנה שלמה שיש ירי מכיוון הכפר ג׳ילבון שצמוד אלינו. בינינו לבינם יש את גדר ההפרדה - אך בפועל יש מרחק קצר מאוד. היום בשעות הבוקר במהלך הנקיונות לחג הפסח, שמענו קולות ירי ורעש זכוכיות שמתנפצות. לאחר שהירי נפסק, ראינו שדלת הזכוכית ליציאה מהמרפסת - התנפצה כולה.

"היינו מאוד קרובים לשם, אך הלכנו לתפוס מחסה כשהירי החל. בעקבות העובדה שהדלת הייתה סגורה - הכדור לא חדר לבית. היה פה בעיקר נס שהכדור לא פגע באף אחד - כי כולנו היינו מאוד קרובים למקום הפגיעה״, היא אומרת.

״לצערנו, אנחנו לא מרגישים ביטחון בבית שלנו. כשאירועי הירי החלו לפני שנה, אמרנו שאנחנו לא מוכנים שהמציאות הזו תהפוך להרגל - ואנחנו עדיין ממשיכים ואומרים את זה. אנו לא מוכנים לכך שכאשר הילדים משחקים במרפסת - הם עלולים להיפגע מירי. אנו דורשים מהצבא לעשות את כל מה שהוא יכול ויודע ולהפעיל את מלוא עוצמתו כנגד חבורת המחבלים שיורה לעבר הכפר.  

"צריך להגיע למצב שבו אין ירי או אפילו חשש לירי, גם על ידי התקפה והרתעה של צה״ל בכפר - ולא רק על ידי הגנה. בינתיים, אנו חשים בעיקר תסכול שהמצב נמשך כך בחיים אל מול הכפר העוין שממנו מנסים לפגוע בנו ללא הרף״. 

לאחר האירוע, כוחות צה״ל נכנסו לסייר בכפר - ובמהלך הפטרול הופעל מטען רב עוצמה על כוחותינו. מטעם דובר צה״ל נמסר בנושא כי ״מחבלים ירו מוקדם יותר היום לעבר קיבוץ מירב שבחטיבת מנשה, אין נפגעים ונגרם נזק למבנה. כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב. במהלך הסריקות בכפר ג׳ילבון, מחבלים זרקו מטען לעבר הכוחות שפעלו במרחב, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות אחר המחבלים״.