ישראל תכננה להשיב בתקיפה נרחבת יותר נגד איראן, אך מיתנה את היקפה לאור לחצים דיפלומטיים מצד ארה"ב ושרי החוץ הבריטיים והגרמניים, כך נמסר משלושה גורמים ישראלים בכירים לעיתון ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, אחד הטילים ששוגרו פוצץ באוויר כדי למנוע נזק רב מדי.

פיגוע דריסה בירושלים - שני הולכי נפגעו בשתי זירות שונות
הפעולה ברפיח קרובה מתמיד: זה הצעד שמבצעת ישראל לפני תחילתה | דיווח

ההנהגה הישראלית דנה בתקיפה של מספר יעדים צבאיים ברחבי איראן בשבוע שעבר, ביניהם סמוך לטהרן הבירה, כתגובה לתקיפה האיראנית בישראל לפני כשבוע וחצי. התקיפה המתוכננת, שכאמור הייתה צריכה להיות בהיקף רחב יותר, הייתה ודאי מקשה על איראן להגיב באדישות ובהתעלמות כמעט מוחלטת כפי שהגיבה לתקיפה שהתבצעה בפועל, ועפ"י גורמים הייתה עשויה להביא לסכסוך ישראל- איראן גדול יותר.

על אף הזלזול והתגובות המעורבות באשר לתקיפה המיוחסת לישראל את איראן, הן מקרב הציבור וההנהגה הישראלית והן מקרב אוכלוסיית איראן והעולם, גורמים ישראלים טוענים ועדיין מחזיקים בעמדה כי התקיפה המיוחסת הראתה לאיראן את גודל התחכום ורוחב הפעולה של צה''ל. 

הגורמים טוענים כי בתקיפה שקרתה ישראל שיגרה מספר טילים יחסית קטן במקום לשלוח מטוסי קרב למרחב האוויר האיראני. בנוסף, במקומם נשלחו גם מל"טים קטנים בכדי לבלבל את ההגנה האווירית האיראנית, לדבריהם.

 מתקנים צבאיים בשטחי איראן כבר ספגו מל"טים בשנים האחרונות, אך איראן סברה שאיננה יודעת מטעם מי הם נשלחו, תשובה שהתפרשה כהתעלמות וחוסר רצון לתגובה. הגורמים הוסיפו ואמרו כי ישראל פיתחה יכולת להגיב ולפגוע באיראן מבלי לפלוש למרחב האווירי שלה או להפעיל את סוללת ההגנה שלה.

הם מזכירים כי הפגיעה המיוחסת לישראל באספהאן שבאיראן בבסיס הצבאי האווירי, שנמצא בסמוך למתקני גרעין אחרים בנתנז, רצתה להראות כי ישראל יכולה לכוון ולפגוע גם במתקנים אלו ושיכולת הפגיעה שלה היא חסרת גבולות.