בעקבות הדיווחים על עשרות משאיות הסיוע היוצאות מירדן לחמאס, מאות פעילי תנועת צו 9 ותושבי דימונה הוקפצו במהלך הלילה וחסמו את השיירה הארוכה שהספיקה להגיע עד צומת דימונה.

"לצד הסמכות מונחת אחריות כבדה": מכתב ההתפטרות המלא של חליוה
בפעילות לילית: לוחמי ימ"מ עצרו את המחבל שרצח את הנער בנימין אחימאיר

בחסימה השתתפו מאות פעילים ותושבים שליוו את המשאיות במסלול בו הן נסעו. כוחות מג"ב ומשטרה שהגיעו למקום ניסו לפזר את המוחים, אך עקב הגעת כמות רבה של פעילים המשאיות נותרו חסומות עד השעות הקטנות של הלילה.

חסימת מעבר כרם שלום. קרדיט: צו 9 (צילום :צו 9)

מתנועת צו 9 נמסר בתחילת הלילה: "לא מאוחר לעצור את המחדל הנוראי הזה שמתבצע בשקט בשקט מאחורי הגב של אזרחי ישראל. המדינה לוקחת את הסיוע בסתר באישון לילה ובכבישים צדדיים כדי שלא יראו את הכמויות העצומות ושאזרחים לא יעצרו את המחדל הזה, אנחנו רוצים את החטופים שלנו בריאים ושלמים בבית. מי שמפנק ונותן הכל למחבלי החמאס מרחיק את שחרורם של החטופים, ומחזק את האויב בשעת מלחמה".

אחד הפעילים במקום ציין: "הלב היהודי חושב ישר ופשוט, יש לנו אחים ואחיות חטופים בעזה, אנחנו לא יודעים מה הם אוכלים ומה הם עוברים שם. עם ישראל הגיע לחסום את משאיות הסיוע ולפחות לעכב אותם ולעשות את המינימום. צאו מהבתים, ותעשו את החובה המינימלית שלכם - לחסום את הסיוע לנאצים שמחזיקים באחים ובאחיות שלכם".

משאיות סיוע לעזה במעבר הגבול כרם שלם. 17 בינואר 2024 (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90 )
משאיות סיוע לעזה במעבר הגבול כרם שלם. 17 בינואר 2024 (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90 )

עם סיום החסימה בשעות הבוקר הוסיפו בתנועה: "הגענו הלילה יחד עם עשרות תושבי דימונה ששמעו על החסימה ופשוט לא יכלו לעמוד מנגד ולתת למדינת ישראל להעביר סיוע לארגון הטרור שרצח וחטף את הילדים שלנו".

בתנועה קראו לציבור להצטרף לחסימות: "זאת הדרך היחידה להפעיל לחץ על חמאס שיביא לשחרור החטופים. אם החמאס לא יקבל סיוע וישלוט בו - הוא גם לא ישלוט ברצועה. אנחנו חייבים אתכם איתנו".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]