מלחמת חרבות ברזל: זמן קצר לאחר חיסול הבכירים בכוח רדואן היום (שלישי), הופעלו אזעקות רבות ובטווח חריג וארוך מהרגיל בגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין בלוחמי הגטאות, מזרעה, רגבה, עכו ובקריות. הדי פיצוץ נשמעו דרומית לנהריה - ככל הנראה יורטו שתי מטרות אוויריות. בשיחה ל'מעריב', תושבי הצפון שיתפו בתחושות.

עם דם על הידיים: מיצג מטלטל של משפחות החטופים לציון 200 ימים בשבי
איראן שלחה מסר? הטיל שאותר בים המלח מיועד לשאת ראש נפץ גרעיני

אליס פנסו, תושבת המרכז שמתארחת אצל משפחה בעכו אמרה ל-״מעריב״: ״האזעקה תפסה אותנו בעכו באמצע שולחן החג - בארוחת על האש. תחילה לא נשמעה אזעקה, אך שמענו בומים חזקים שהרעידו את כל הבית.

בהמשך, נשמעו 2 אזעקות - ומעל 10 בני משפחה מבוגרים וילדים קמו מהשולחן לכיוון הממ"ד. תוך כדי האזעקות לא הפסיקו הבומים ונשארנו כ-10 דקות בממ״ד. זה מצב שהוא אבסורדי. הגעתי כדי לפגוש משפחה שאנו מתראים בעיקר בחגים - וזה קצת הרס את החגיגה. בכל זאת, אנחנו נמשיך להנות ולחגוג ואף אחד לא ישבור אותנו״.

יירוט נצפה בחוף הים שבי ציון - בין עכו לנהריה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

שלו שרר, מבוסתן הגליל: ״הייתי בחוף שבי ציון ליד עכו יחד עם בן דוד שלי, באווירה רגועה של חג. היו שם המון אנשים - ואז לפתע שמענו את האזעקות. הסתכלנו לשמיים וראינו טיל של כיפת ברזל יוצא - שפגע במטרה בים. מסתבר שהוא פגע בכטב״ם. על אף האזעקה, נשארנו על החוף עד שנשמעה האזעקה השנייה ואחריה 3 בומים.

תוך כדי האירוע, תיעדתי את היירוט. אז הבנו את הסיטואציה - שחייב להתקפל הביתה״, מספר. ״זו הייתה תחושה מוזרה של דיסוננס - לפני האזעקה היינו באווירה רגועה ושלווה  - ואז משום מקום נשמעו אזעקות אחת אחר השנייה. האימהות שלנו ישר התקשרו אלינו לחזור דחוף הביתה״.

חיסול הבכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בגזרת דרום לבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

האחיות אגם ונועה מונסונגו, נערות בכיתה יב׳ מהעיר עכו: ״אנחנו לא מתורגלות למצב החירום הזה - אין כאן כמעט אזעקות. מאז ה-7 באוקטובר נשמעו אולי רק 2 או 3 אזעקות בעכו עד היום. כשנשמעו האזעקות היום, פתאום הרגשנו חשש כבד להורים ולסבא ולסבתא - לא רצינו שהם יילחצו.

רצינו לשמר את המורל הגבוה ושאווירת החג לא תיהרס. עם זאת, החשש עבר, אנו סומכות על מערכות ההגנה האווירית של צה״ל, קיבלנו כבר צו גיוס ואנו מחכות כבר להתגייס ולהגן בשנה הבאה. על  אף החששות, נמשיך לחגוג ולהנות - לא ייעצרו את החגיגות שלנו. עם ישראל חי״.