ד"ר עימאד גד, חבר לשעבר בוועדת החוץ בפרלמנט המצרי, פרש את משנתו בנוגע להמשך הלחימה שמתנהלת ברצועת עזה, ולעסקת החטופים שמתגבשת. "כולם בבעיה", אמר גד. "מצד אחד, ישראל בבעיה בין אם תכנס לרפיח לבין אם לא. גם חמאס בבעיה בין אם יסכים לעסקה ובין אם לא. אפילו המדינות המתווכות, קטאר ומצרים נמצאות בתסבוכת קשה, וזאת בגלל האינטרסים האישיים של כל הנוגעים בדבר. השאלה הגדולה היא, האם חמאס יהיה מוכן לוותר על השלטון ברצועה, והאם נתניהו יהיה מוכן להתמודד עם פירוק הקואליציה שלו".

האנליסט הפוליטי ירה בשידור חי: המלכודת שסינוואר עשוי לעשות לנתניהו
מתקרבים לפעולה ברפיח? נתניהו רומז: "הודף את לחציו של ביידן"

עוד הסביר גד על ההצעה המסתמנת: "מה שעולה מהמידע נכון לעכשיו על פי ההצעה המצרית, זה שיינתן יום הפסקת אש תמורת שחרור כל בן ערובה. כלומר, אם בידי חמאס יש 40 חטופים, יהיו 40 ימי הפסקת לחימה. לפי ההערכה האישית שלי, אם התוקפנות תופסק למשך חודש ימים יהיה קשה לחדש אותה. הצעה זו בווריאציות שונות הוגשה שוב ושוב ונדחתה על ידי חמאס".

ראש ממשלת קטאר (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת קטאר (צילום: רויטרס)

"בעבר, ההצעה הייתה כי בכירי הזרוע הצבאית של חמאס יצאו מתוך לרצועה בתמורה להפסקת לחימה. כמובן, שהם לא הסכימו לכך".  עוד הוסיף כי "כעת, במשא ומתן הנוכחי, השיחות על כך שהבחירים יעברו למצרים חזרו. האם כולם יסכימו לכך? אני מאמין שקטאר יכולה להשקיע את כל הלחץ האפשרי על מנת להתחיל בהפסקת אש ושיקום הרצועה. קטר ביקשה מהלשכה המדינית של חמאס לצאת משטח הרצועה". 

בישראל הבהירו הבוקר (שלישי) שלא תצא משלחת ישראלית לקהיר עד שלא תגיע תשובת חמאס. מקורות מצריים מיודעים אמרו לעיתון הלבנוני אל-אח'באר, כי במהלך השעות האחרונות בוצעו תיקונים נוספים בהצעה. המטרה היא שההפוגה תהיה ארוכה ככל האפשר, תבטיח סיום מוחלט של המלחמה, ולא תחדש אותה שוב, עם ערבויות והתחייבויות אזוריות ובינלאומיות. גורם בחמאס אמר לאל-ערביה כי "יש היענות ישראלית במידה מסוימת בנוגע לדרישה שלנו להפסקת אש בעזה".

מקור אמר ל-AWP, כי חמאס לא זנח את דרישתו להכריז על סיום המלחמה, אך הוא מוכן לדון בה במהלך ההפוגה. בנוסף נאמר מפי מקור אחר שתקופת השקט המוצעת עשויה להצטמצם אם חמאס לא ישחרר יותר מ-20 עצורים. בתוך כך, דווח כי ההצעה של מצרים מקובלת על שני הצדדים, אבל הבעיה היא מספר העצורים בקבוצת הגיל. ניתן להתגבר על מכשול העצורים בעסקת עזה על ידי תיקון מספר ימי הפסקת האש. כמו כן, הדיון בקבינט המלחמה שתוכנן להיערך הערב בוטל.

כזכור, גורם דיפלומטי אמר כי אמר כי נתניהו זימן את המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, טור וונסלנד, ללשכתו, ונפגש עמו בנוכחות חברי צוות המשא ומתן הישראלי, וביקש ממנו להעביר מסר דחוף להנהגה. של תנועת הג'יהאד האסלאמי בביירות, בהצעה לפתוח ערוץ משא ומתן באופן ישיר וספציפי, ללא קשר למה שקורה מול חמאס.