חבר הכנסת יצחק קרויזר, ממפלגת עוצמה יהודית, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm והבהיר את עמדתו ועמדת מפלגתו בעניין רפיח ועסקת החטופים

"צה"ל היה צריך מזמן להיכנס לרפיח. אנחנו שוב נופלים בפח של סינוואר ודף, שמתעללים בחברה הישראלית. העם היהודי צריך להמשיך להתחשב באינטרסים שלו. לצערי מה שבעלות הברית לא עשו ב־1944, כאשר נמנעו מלהפציץ את מחנות ההשמדה, רואים קו ישיר להיום. בעלות הברית מונעות מאיתנו פעילות ברפיח, שהייתה צריכה להתבצע ממזמן. האינטרס שצריך להיות גם לנר הקבינט, הממשלה, וכלפי עם ישראל כולו, הוא האינטרס הישראלי והבאת החטופים והחטופות". 

צה"ל השיג שליטה מבצעית מלאה במעבר רפיח; 20 מחבלים הרוגים

יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בנושא עסקת החטופים טען קרויזר: "מיד עם כניסתנו לממשלה, השר בן גביר ביקש להיכנס למבצע צבאי בעזה כדי לפגוע ביכולות הצבאיות של חמאס. התשובה של ראש הממשלה הייתה, לצערי, סילוקו מהקבינט. אנחנו רבים בינינו לבין עצמנו על עסקה שלא קיימת. אני חושב שאנו צריכים להבין ולהפנים שחמאס ללא חטופים זה ארגון שלא יכול להתקיים, לכן אין לו אינטרס לשחרר אותם. אנחנו מחויבים להחזיר את כולם, גם את הדר גולדין ואורון שאול, שנמצאים שם מספיק זמן. האיום הצפוני לא צמח בשנים האחרונות. אנחנו צריכים לדאוג לאינטרס שלנו, ומה שאומר בראש האינטרסים הוא החזרת החטופים. אותם ניתן להשיב רק בזכות העשייה הצבאית". 

סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

"הכישלון ב־7 באוקטובר הוא על כל ממשלות ישראל בעשרים שנה האחרונות. אילולא העמדה המאוד נחרצת של השר בן גביר כלפי עסקאות שיסכנו את עצמאותה של מדינת ישראל, אני חושב שהיינו בנקודה הרבה יותר קשה ומסוכנת. אנחנו נגד הסכמים בהם לא נראה את כל החטופים והחטופות שלנו חוזרים הביתה. במזרח התיכון עם האויבים מדברים בכוח - אנחנו צריכים להפסיק להקשיב למה שמגיע מאותו רב מרצחים יחיא סינוואר. אפשר להחזיר את החטופים והחטופות רק במבצע צבאי. ממשלה שתחתום על הסכם כניעה, שתאפשר לחמאס להמשיך לשלוט, עסקה שלא נראה בה את החטופים והחטופות חוזרים - לא ניתן לזה יד. לא נהיה שם"

בעניין הגזרה הצפונית הוסיף קרויזר: "אני חושב שאותה תפיסה שהביאה אותנו ל־7 באוקטובר ברצועה, מתווה את המדיניות בצפון. שמנו את ביטחונה של מדינת ישראל בידי מדינות זרות. כשהמערכה תסתיים, ודאי שנצטרך ללכת למערכת בחירות ולקנות את אמון הציבור מחדש. אם נכנסים לבחירות תוך כדי הלחימה, תוקעים את המערכת ואת המעט שעוצמה יהודית מצליחה לעשות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm