בצה״ל מעריכים כי את המשבר עם האמריקאים יש לפתור בדיאלוג בחדרים סגורים. בצבא אומרים כי הסיוע שהעניקה ארצות הברית לישראל מאז פרוץ הלחימה ב-7 באוקטובר הוא חסר תקדים גם במונחים היסטוריים, זאת לצד שיתוף הפעולה עם פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, כאשר השיא של שיתוף הפעולה הזה היה בליל ה-13 באפריל אל מול התקיפה האיראנית.

בצה״ל מציינים שהשייח בין צה״ל למפקדי פיקוד המרכז האמריקאי הוא צמוד ואינטימי, עד כדי כך שהרמטכ״ל הרצי הלוי מנהל שייח עם מפקד פיקוד המרכז על בסיס יום יומי. לדברי גורמים בצה״ל לא אחת מתנהל שיח בין צה״ל לבין דרגי עבודה במזכירת המדינה האמריקנית ואף מול צה״ל מסביר ומציג לדרגים המדיניים האמריקנים מהלכים.

בצה״ל אומרים כי המרחב הפעולה אליו נכנסו כוחות צה״ל בתחילת השבוע יש עוד הרבה במה לפעול בטרם תוענק הפעילות לתוך רפיח עצמה. עוד אמר גורם צבאי: "אנחנו ערוכים להמשך המלחמה ונפעל לפי מה שהקבינט מחליט. אנחנו ערוכים במספר חלופות. כרגע אנחנו עושים פשיטות במזרח רפיח ונכון לגבי שכונת זיתון. וזה נכון גם ליעדים נוספים ברצועה שבהם פעלנו בעבר".

בצה״ל אומרים כי הפינוי של האוכלוסייה הבלתי מעורבת ממזרח רפיח עמד בצפיות של צה״ל וכ-150 אלף התפנו לאזורים ההומניטריים. על פי הערכות בצה״ל, 50 מחבלים חוסלו במזרח רפיח מאז החלה הלחימה. השבוע. במרחב מעבר רפיח ובמזרח רפיח אותרו על ידי לוחמי חטיבה 401 של השריון עשרה פירי מנהרות ובמרחב דהרייה איתרו לוחמי גבעתי עוד ארבעה פירי מנהרות אשר נחקרות כעת. צה״ל ממשיך לסרוק את השטח כדי לנטרל איומים על הכוחות הפועלים אבל גם כנגד המרחב הישראלי הנמצא במזרח לגבול.