״עד כמה ששגרת המבצעים מאתגרת אותנו בימים כתיקונם, ימות המלחמה מוכיחים לנו שאין גבול ליכולתה של היחידה להמציא עצמה מחדש, ליפול ולקום להעז ולנסות שוב ושוב"- כך אומר מפקד סיירת מטכ״ל אל״מ י׳ במהלך טקס החלפת מפקדי הסיירת. השבוע התקיים אירוע חילופי מפקדים בסיירת מטכ״ל אל״מ נ׳ נכנס לתפקיד מפקד הסיירת והוא מחליף את אל״מ י׳ שפיקד על היחידה בשנתיים וחצי האחרונות.

שלוש הדקות שאמרו הכל: די להפקרה, הגיע הזמן להניח את המפתחות
בן גביר עקץ את גלנט בישיבת הממשלה: "אולי אתה במפלגה של זהבה גלאון" | הציטוטים המלאים

עוד הוסיף: "זה הלך ככה, לא המבקר חשוב, וגם לא מי שמצביע על מעידתם של חזקים או על האופן שבו היו צריכים לפעול. השבח מגיע לאנשים הנאבקים בזירה, שפניהם מכוסים באבק ידע ודם. בתום שנתיים של עשייה מבצעית מאומצת ועוד שבעה וחצי חודשים של לחימה עיקשת אני מוצא את השורות האלה נכונות מתמיד ומתארות נכוחה את פעולת היחידה בשגרה וביתר שאת במלחמה".

גדוד 202 בצוות קרב חטיבת הצנחנים. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

״אריאל, הדר, גורני, אדיר, דוד, נווה, סקורי, אמיר, זיסר, וטלכו", ציין אל"ם י' והמשיך: "ברגע האמת, בשעת המשבר הגדולה שפקדה אותנו כעם, ידעתם להתייצב בזירה נחושים, נכונים, וחדורי מטרה. הגנתם בגופכם על משפחות אזרחים חפים מפשע נוכח אויב מר ואכזר, אני נפרד היום מהפיקוד על היחידה אתם תישארו פקודיי לנצח ואתכם אחריות, והחובה האישית שלי למשפחותיכם". טקס החלפת פיקוד הסיירת נערך לפני יומיים בבסיס הסיירת. 

המלחמה היא האתגר המרכזי שלנו. המלחמה נמשכת ועד סופה המיוחל היא תמשיך להיות המשימה העיקרית שלנו ותדרוש מאיתנו את אותם הדברים ביתר שאת. המחוייבות המלאה שלנו היא למשימת החזרת החטופים ולהכרעת חמאס".

ראש אמ״ן המתפטר אהרן חליוה דיבר גם כן, ואמר: ״ב-7 באוקטובר רוח הלחימה של כל היחידה בריצה קדימה אל תוך האש והתופת במטרה להציל כמה שיותר מאזרחי ישראל, לחימה שנמשכת מאז ועד היום ראויים לכל ציון מפקדים וחיילים שפגשתי לאורך כל הדרך מאפשרים לי לומר שיש לעם ישראל על מי לסמוך הם כולם ערכיים ומקצועיים אשר יעשו הכל למען השגת מטרות המלחמה".