אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, באמצעות חיל הלוגיסטיקה ומרכז ההספקה המטכ"לי, מובילים מזה שמונה חודשים את מענה ההזנה לחיילי צה"ל במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". 

הסמב"צית מנחל עוז על ה-7 באוקטובר: "העדפתי שיקרה לי משהו במקום לאחרים"
משה פייגלין נפרד מנכדו שנפל ברפיח: "קדוש, גיבור ישראל"

במסגרת מענה המזון במלחמה, ולצד מנת הקרב המסורתית והאהובה, שולבו מגוון פריטים ומארזים המיועדים ללוחמי צה"ל, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד ממענה המזון במלחמה.

לטובת החיילים הנמצאים בתמרון, ניתן מענה במגוון פריטים עתירי אנרגיה, מארזי פריטים המותאמים להכנה בשטח, ערכת "סיר בר" המאפשרת בישול מלא ומזון חם בתנאי שטח, זאת לצד היצע רחב של פריטים אטרקטיביים כדוגמת מארז בורקס פינוקים, ארוחת סביח, כריך בשר ועוד.

כמו כן, בכל סוג מענה ניתן דגש על התאמתו למגוון האוכלוסיות המשרתות בצה"ל, ביניהם טבעונים, חיילים עם צליאק ושומרי כשרות מחמירה. 
במהלך חודשי המלחמה הרבים סופק מענה ייחודי והוקדשה תשומת לב מיוחדת לציון חגי ישראל, זאת כמובן על בסיס מאכלי חג המסמלים את מסורת עם ישראל. 

בימים אלו משלים צה"ל את היערכותו לחג השבועות. במהלך החודש האחרון ולראשונה בצה"ל, התגבש מענה ייחודי לחג השבועות המביא לשולחן החג הצה"לי מגוון פריטי חג חגיגיים ויחודיים אשר טרם נראו כמותם בנוף הצה"לי, החל מרביולי ברוטב אלפרדו, כרובית מטוגנת, מוצרי חלב מגוונים, בלינצ'סים ומגוון רחב של קינוחים חלביים אישיים, גלידות ועוגות גבינה בשלל טעמים. החיילים הנמצאים במאמץ התמרון יזכו לתפריט חג עשיר וחגיגי המבוסס על מנות בשר עשירות ומגוונות.

נערכים לשבועות (צילום: דובר צה''ל)
נערכים לשבועות (צילום: דובר צה''ל)

נערכים לשבועות (צילום: דובר צה''ל)
נערכים לשבועות (צילום: דובר צה''ל)

נערכים שבועות (צילום: דובר צה''ל)
נערכים שבועות (צילום: דובר צה''ל)

תהליך השינוע נעשה על ידי מרכז ההובלה שנמצא בחטיבת הלוגיסטיקה. מרכז ההובלה הינו הגוף הגדול ביותר באט״ל מבחינת היסעים והוא משמש כגורם חשוב ואסטרטגי של צה״ל מאז הקמתו. הוא אמון על תחום ההובלה בצה״ל ואחראי על הובלת טנקים, נגמ״שים, ציוד לוגיסטי, מזון ועוד. הוא מורכב משלושה גדודי הובלה הפזורים ברחבי הארץ, ההובלות מתבצעות בדרכים מבוקרות ע״י משאיות קירור ונהגים שעוברים הכשרה ייעודית לכך.

ראש מחלקת השברה במרכז ההספקה המטכל"י, אל"ם נוגה נחום מספרת על תחושת השליחות: "מחלקת ההשברה שבאט״ל, כמערך שמאפיין ורוכש את פריטי ושירותי המזון לכל צה"ל, אני אמונה על הזנת החיילים אך לא פחות מכך על רוח הלחימה שלהם. 

מתוקף אחריות זו ובוודאי כאמא לחיילת בצה"ל, אני יכולה להבטיח להורי החיילים ולחיילים באשר הם, שאנחנו עושים הכול באהבה ושמים את הלב על השולחן כל יום מחדש כי אנחנו לא מכירים דרך אחרת לעשות את זה!".