חמישה אנשי חיזבאללה, כולל ג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר, עימאד מורנייה שחוסל ב-2008, נהרגו היום (ראשון) בתקיפת חיל האוויר בסוריה, כך מוסרים מקורות לבנונים הקרובים לחיזבאללה. עדיין לא ידועה זהותם של יתר ההרוגים.



מורניה הבן מילא תפקיד מרכזי בהכנת גיזרת רמת הגולן לעימות מול ישראל. הוא פיקד על לוחמי חיזבאללה בלחמיה מול המורדים והטמיע שם תשתיות לעימות מול ישראל. 



ארגון חיזבאללה אישר את דבר מותם של אנשיו.



גורמים מקומיים מסרו כי יעד התקיפה, סמוך לעיר קונייטרה, היתה שיירת כלי רכב בו נסעו חמושים מחיזבאללה. מאז תחילת המלחמה בסוריה, דווחו על ארבע תקריות בהן פורסם כי ישראל היא האחראית לתקיפה.



על פי דיווחים בלבנון, חיל האוויר הישראלי תקף היום בעזרת מסוק בסוריה וירה שני טילים אל עבר הכפר מזרעת אמל שבדרום קונייטרה. על פי הדיווחים, מדובר בשטח שנמצא באחיזה של המורדים בנשיא אסד בסמוך לגבול בקונייטרה.  גורם ישראלי אישר לסוכנות הידיעות AFP את הפרטים.



גורם בכיר בפיקוד הצפון התריע כבר לפני חודש בראיון ל"מעריב", כי "החיזבאללה פועל רבות על הגבול הצפוני ומפר כמעט מידי יום את החלטה 1701 שהביאה להפסקת האש בתום מלחמת לבנון השנייה". הגורם הדגיש כי עימותים על קו הגבול צפויים תמיד וכי צה"ל מחזיק כוננות גבוהה בגבול.

באשר לאירוע הזה נמסר מדובר צה"ל: "אנו לא מתייחסים לדיווחים זרים".

תלונה ליוניפי"ל: צה"ל תקף גם בלבנון



בתוך כך, ביוניפי"ל התקבלה הערב תלונה על תקיפה של ישראל בשטח לבנון בה נפגעו משאיפת עשן שלושה חיילים בצבא לבנון. כך דיווח האתר אלמנאר, המזוהה עם ארגון החיזבאללה. על פי הדיווח השלושה נפגעו מחנק כתוצאה מירי, לטענתם, של כוחות צה"ל. 

דקות לאחר האירוע סוכנות הידיעות הלבנונית ציטטה את דובר יוניפי"ל אומר כי "בעקבות הודעת צבא לבנון על התקרית עם ישראל באזור עיתא אלשאעב יצאו כוחות יוניפי"ל לתחקר את האירוע והם נמצאים כרגע במקום. כרגע האזור שקט". באתר אלמנאר דווח כי החיילים הלבנונים נפצעו לאחר שצה"ל ירי פצצות עשן לאורך קו הגבול בכמה נקודת מצולמות במטרה לטשטש פעולה אחרת. מהדיווחים עולה כי החיילים נפגעו באורח קל ופונו לטיפול. 

כאמור, צבא יוניפ"יל, שקיבל תלונה רשמית, שלח למקום כוחות כדי לפתוח בחקירת הטענות וכדי להרגיע את השטח. המתיחות על גדר הגבול עם לבנון מתחברת להערכת המצב שפורסמה כאן ב"מעריב" לפני כחודש לפיה צבא לבנון משתף פעולה עם ארגוני החיזבאללה מתחת לאפה של יוניפ"יל, שמקבל תלונות מישראל על בסיס כמעט יומי.