האם הח"כ החדש אורן חזן ניסה להונות את ארגון "שוברים שתיקה"? בקלטות שפורסמו הערב (שלישי) על ידי רביב דרוקר בערוץ 10 נשמע חזן אומר: "במוצאי שבת, אמצע הלילה אני יושב, מאזין, מסכת שמועות שעוברת. מדברים בקשר על דברים שלא תמיד מדברים על פצועים ועל תקריות". הוא מוסיף: "בחור זקן הולך לבית. אני שומע בקשר את המילים האלה: 'דמות חשודה חוצה קו בתים. מבקש אישור לירי'. לא מספיק לשמוע אפילו חיובי, יש ירייה, אחי. בום", הוא מספר.



בהקלטה נשמע הנציג של שוברים שתיקה שואל אותו "מה קרה?", חזן עונה לו: "זה צלף לדעתי. אני הולך לקצין. אני רוצה שתסביר לי מה היה בסיפור הזה. מה. איפה הנהלים?". חזן עצמו נשמע כמו מי שמציג את הכוח בשטח כמבצע פשע מלחמה.



היום, במהלך טקסי ההשבעה לכנסת החדשה, נשאל חזן על ידי דרוקר לפשר הדברים ולא הכחיש כי שיקר לנציג של הארגון: "הם באו ולקחו ממני עדות בלי זה... רציתי להטעות אותם", אמר חזן לדרוקר ששאל אותו אם הוא אמר סתם שטויות "בהקשר של צוק איתן". כן", הוא השיב.



בארגון שוברים שתיקה הבהירו כי לא פרסמו את עדותו של חזן שנשמעה להם כפיקטיבית. דובר הארגון, אבנר גבריהו, סיפר כי חזן פנה אליהם לפני ארבעה חודשים והציג עצמו כאסף חזן. לדברי הדובר חזן "פשוט שיקר לנו בפנים במשך שעה". לדבריו, חזן הציג עצמו כחייל קרבי ששירת בצוק איתן אולם הארגון מהר מאוד עלה על כך שהוא משקר וצנזר את העדות. חזן טען כי הארגון כן פרסם את עדותו אולם תיעוד לכך לא נמצא.



ארגון "שוברים שתיקה" הוא ארגון שאוסף עדויות על שירות חיילי צה"ל בשטחים מאז האינתיפאדה השנייה, במטרה להעלות את המודעות למציאות היום יומית בשטחים וליצור שיח ציבורי על המחיר המוסרי שבשליטה על אוכלוסייה אזרחית. הארגון הוקם בשנת 2004 על ידי מספר לוחמי צה"ל משוחררים ששירתו בשטחים, בעיקר בחברון, וחוו לדבריהם חוויות קשות בעת שרותם הצבאי, במיוחד במהלך האינתיפאדה השנייה.