התנועה לאיכות השלטון חשפה היום (שלישי) כי לפני שנה וחצי שלח השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד, מי שעמד בראש הועדה לחקירת מלחמת לבנון השנייה, מכתב לרמטכ"ל דאז בני גנץ ובו הוא הביע חרטה על שלא הגיש המלצה להשאיר את תא"ל גל הירש בצבא 



 בין היתר כתב במכתבו השופט וינוגרד לגנץ "מאז הגשת דו"ח ועדת וינוגרד על אירועי מלחמת לבנון השניה, נקפני מצפוני כי לא יכולנו, כפי שהתכוונו, לכלול בדו"ח הוועדה המלצה חמה לכך שצה"ל יציע לגל הירש לחזור לשרת בשורותיו כאיש קבע. אז חשבנו כי ראוי היה כי כך יקרה, ועדין אני בדעה כי חבל שהדבר לא נעשה עד כה".



בקטע מסרט שמפרסמת התנועה לאיכות השלטון שמפיק יאיר אלעזר, חושף השופט וינוגרד קטע מתוך עדותו של הירש בוועדה "בתום עדותו שאלתי אותו גל 'אם מחר צה"ל מציע לך לחזור לשורותיו, אתה חוזר? כי הוא היה מאוד פגוע" מספר וינוגרד. "הוא אמר מיד באותו יום אני מוכן לחזור. אני מת לחזור". וינוגרד מגלה כי כלל חברי הועדה היו תמימי דעים שנעשה להירש עוול.



"הוא הכין יפה מאוד את האוגדה שלו לאירוע שהיה צפוי, של חטיפה. הוא אישית היה ראוי יותר להערכה מאשר לגינוי כפי שנקבע במסקנות והוא לא זכה לגיבוי ראוי מטעם הרמטכ"ל חלוץ". השופט מספר כי בסיום עבודה של הוועדה הם התכוונו לכתוב המלצה באשר להירש שיחזור לשרת בצבא. ובסוף הוחלט לא לכתוב מסקנות אישיות והסתפקו במסקנות כלליות. השופט בדימוס וינגורד מגלה בסרט כי מיד עם סיום עבודה של וועדת וינוגרד הובן לכולם כי נעשה עוול לגל הירש וכי הוא שילם מחיר כבד מאוד. 



חיזוק לכך נכתב בגילוי דעת חריף ונוקב לעניינו של הירש מטעם השופט בדימוס מישאל חשין שהביע גם הוא את דעתו על כך שצה"ל טעה כשנתן להירש לסיים את שירותו "לא לימדתי עטי לכתוב אלא דברי-משפט, ואולם זו הפעם אמרתי אחרוג ממנהגי ולו מפאת עוצמת העוול שראו עיניי ואוזניי שמעו" כותב חשין. "סברתי כי ראויים הם הדברים שיעלו על הכתב ויידעו הכול את שאני יודע וכואב".
 
כזכור, תא"ל במיל, גל הירש, מונה שנה לפני פרוץ המלחמה למפקד עוצבת הגליל, אוגדה 91. למרות מספר ניסיונות חטיפה בגזרתו שהצליחו לוחמיו לסכל, ביום ה-12 ביולי 2006 הצליח החיזבאללה לחטוף את אהוד גולדווסר ואלדד רגב, אירוע שהוביל לפרוץ מלחמת לבנון השנייה.

בעיצומה של המלחמה גברה הביקורת על הירש כולל של מפקדים בכירים בצה"ל. זמן קצר לאחר המלחמה הוקמה ועדה בראשון האלוף במיל דורון אלמוג, אך ערב פרסום תחקיר ועדת אלמוג, החליט הירש להתפטר מתפקידו. אלמוג המליץ להדיח את הירש מתפקידו בעקבות אירוע החטיפה, והאשימו שלא נערך כראוי לאפשרות החטיפה‏.