האזרח יאיר בן שבת הפך לגיבור היום לאחר שסיפר כיצד עלה לאוטובוס בו ניסה מחבל לחטוף נשק של חייל, שגם דקר אותו בכניסה לירושלים - והצליח לפגוע ולנטרל את המחבל עם נונצ'קו.



"אני יורד בירידה מול האוטובוס הזה שאתה רואה עומד שם", סיפר האזרח לאיציק טובול מ"חדשות 0404", "אני רואה היאבקות בפנים האוטובוס. שואל 'מה קורה?' אומרים מחבל מנסה לחטוף לחייל את הנשק. אז אני רואה שניים על המחבל והחייל עם הרצועה כמעט נחנק. ישר יש לי את הנונצ'קו הזה - הוצאתי אותו מהתיק וקפצתי על האוטובוס".



"ניסינו להשתמש עם הידיים ולא הצלחנו. חיפשתי פירצה, מצאתי את הגב שלו והשתמשתי בדבר הזה. אחרי שש מכות, אני רואה שהרצועה השתחררה אז זה באמת עזר. זה דפק לו את הגב יופי", אמר בן שבת.

כשנשאל אם הוא השתלט לבדו על המחבל אמר האזרח שקפץ על האוטובוס: "אני לא לבד, עוד שניים שהיו גברים, אני מצדיע להם. אחרי שהצלחנו להוציא ממנו את הנשק ואז המשטרה עלתה ועשתה את שלה, כל הכבוד".

במשטרה סיפרו כי מחבל ערבי שעלה לאוטובוס שיצא מנווה אילן לכיוון ירושלים, התיישב בחלק האחורי של האוטובוס, קרוב לחייל ובכניסה לירושלים תקף את החייל באמצעות סכין ופצע אותו, קרא קריאות ׳אללה אכבר׳ ואז ניסה לחטוף את נשקו.  
שוטר ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס מלפנים, שמע צעקה, הסתובב לאחור, הבחין במאבק של החייל עם המחבל, רץ לכיוון המחבל וניסה לרתק אותו לרצפה. 
נוסעים שהיו באוטובוס קראו לנהג לעצור ולפתוח דלתות כדי שיוכלו לרדת ובמקביל דיווחו למשטרה. השוטר החזיק במחבל ונאבק בו עם יחד עם שני אזרחים באוטובוס, כשהמחבל מנסה כל העת לחטוף את נשקו של החייל ולדרוך אותו. 
כוח משטרה שהיה בסמוך הגיב במהירות ועלה לאוטובוס. בנסיון להשתלט על המחבל, ככל הנראה נפל אקדח של שוטר שהיה מאובטח בשרוך אבטחה. המחבל הצליח לתפוס את האקדח וניסה לדרוך אותו. קצין מתחנת לב הבירה שעלה לאוטובוס, הבחין במחבל כשהוא עם אקדח, ביצע ירי מדוייק וניטרל אותו.