טרור הדקירות מכה שוב, ואירוע רודף אירוע. 

שלושה בני אדם נהרגו 
ועשרות נפצעו משעות הבוקר (שלישי) בפיגועים שפקדו בפעם הראשונה בגל הנוכחי גם את העיר רעננה, בה התבצעו שני פיגועים. גורם ביטחוני מסר למעריב און ליין כי "אין ספק שגורם ההסתה לרצף הפיגועים הבוקר הוא מזרח ירושלים. זה נראה כמו התקפה מתוכננת ומתוזמנת".

"מעריב אונליין" עם דיווחים ישירים לאורך כל היום והלילה.

כל העדכונים על זירות הפיגועים

20:00
בקבינט המדיני-ביטחוני התקבלו מספר החלטות שמטרתן לעצור את הידרדרות המצב הביטחוני, ביניהן הצבת חיילים ברחובות, הריסת בתי מחבלים תוך ימים והצבת מחסומים במזרח ירושלים.


14:20:
ח"כ אביגדור ליברמן: "יש להטיל סגר על השכונות הערביות בירושלים. כל מחבל צריך לדעת שהוא לא יוצא חי מכל פיגוע, לא צריך לנטרל, יורים לו בראש, אבל גם לא עושים לינץ', זה לא בתרבות שלנו. אנחנו צריכים לאמץ את המודל האמריקאי, הוא הכי מתאים לנו כרגע". 

14:00:
החלה הלוויתו של ישעיהו קרישבסקי, שנרצח בפיגוע 

13:29:
גורם ביטחוני "כל המפגעים היום תושבי גאבל מוכבר והכפר עקוב".

13:20: 
הלווייתו של ישעיהו קרישבסקי, בן 60, שנרצח בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים, תצא מבית הכנסת של חסידות פינסק-קרלין בשעה 14:00.


ישעיהו קרישבסקי ז"ל, צילום: שמואל דריי

12:50: משה שמואלי, שנפצע קל בפיגוע הדריסה בירושלים, אושפז בבית החולים שערי צדק, סיפר: "המתנתי בתחנת האוטובוס לקו 59. לפתע הגיח רכב בעוצמה ונכנס בתחנה. בחוץ ישב אדם די מבוגר והוא כנראה נכנס בו. ישבתי בתוך התחנה, זה הנס שקרה לי, יכול היה להיות הרבה יותר גרוע". 

שמואלי הוסיף: "המחבל יצא מהרכב, דקר אותו וככה הבנתי מיד שלא מדובר בתאונת דרכים אלא בפיגוע. תפסתי את הרגלים, עזבתי הכל וברחתי לצד השני של הכביש. נוצרה מהומה, כולם התחילו לברוח, אני נכנסתי לבנק ליד, שם עזרו לי. היו לי פגיעות וחתכים ביד וברגל. צריך לעצור את המצב הזה". 

מתן שוקרון, האיש שנטרל את המחבל, סיפר: "הגעתי לשם לקחת מכנסיים, החניתי את הרכב ואז התחילו צעקות 'מחבל, מחבל'. אנשים רצו. לקחתי מהאוטו מקל וגז מדמיע שהיו לי ואז רצתי למקום האירוע.

"ראיתי תחנת אוטובוס שבורה עם רכב שנכנס בה ושני בחורי ישיבה שרועים על הרצפה מלאים בדם ועוד אדם שכיוון על המחבל נשק, צעקתי לו 'תנטרל אותו'. הוא לא נטרל אותו. המחבל פשוט קם עוד פעם ואז ריססתי אותו בגז מדמיע ונתתי לו מכה עם האלה ואז הגיע אזרח אחר שירה בו ואחרי זה כבר כוח של הימ"מ.

שוקרון הוסיף כי באותם רגעים עבר לו בראש רק שאסור שעוד אנשים יפגעו, לחשוב איך להציל אחרים: "ברגע שראיתי שיש ילדים קטנים שעוברים שם, חשבתי שאם לא אעשה משהו הם הבאים בתור".

12:30: קרית אתא
המשטרה הוזעקה לאזור לאחר שדווח על מחבל שדקר אדם אחר באיזור מתחם שופרסל, לאחר החשד הראשוני כי מדובר בפיגוע. לאחר מכן התברר כי מדובר ביהודי שטעה בזיהוי ודקר יהודי אחר במצב בינוני, כיוון שחשד שהוא ערבי.

10:30: רח' ירושלים, רעננה
פצוע קשה ושלושה במצב קל, סמוך לבית לווינשטין. הדוקר, תושב מזרח ירושלים בן 28, הגיע אל 
רחבת בית הקפה, תוך שהוא פוצע אזרח באורח קשה בצווארו ועוד 3 אזרחים באורח קל. 

המחבל החל לרוץ לעבר רחוב אחוזה תוך שאזרחים דולקים אחריו. נהג שעבר במקום הבחין במתרחש ופגע באמצעות רכבו במחבל. נהג מונית שעבר במקום סייע בהשתלטות עליו. כוחות גדולים של מרחב שרון שהיו במקום עצרו את המחבל והוא הועבר לטיפול רפואי. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את התנהגות האזרחים ותגובתם המהירה. סייען שעזר למחבל בפיגוע נתפס.

על פי דיווחים, המחבלים - שאחד מהם היה חמוש באקדח ואחד בסכין, התכוונו להשתלט על האוטובוס ולהחזיק את הנוסעים כבני ערובה. האפשרות נבחנת על ידי כוחות הביטחון.

זירת פיגוע הירי באוטובוס בארמון הנציב

10:10: רח' מלכי ישראל ירושלים

10:05: רח' עולי הגרדום, ארמון הנציב ירושלים
09:55: רח' חנקין, חולון
אירוע פלילי. אזרחים ששהו במקום דיווחו על מחבל, אולם התברר כי לא מדובר בפיגוע.

08:50: רח' אחוזה, רעננה
מתחקור ראשוני של האירוע ברעננה, עולה כי המחבל, צעיר תושב מזרח ירושלים כבן 22, הגיע לתחנת אוטובוס ברחוב אחוזה 98, צעק "אללה אכבר", התנפל על גבר בן 32 שהמתין בתחנה, דקר אותו ופצע אותו פציעות קלות. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע עד בוא כוחות המשטרה ופצעו אותו קשה.  המשטרה מנהלת חקירה כדי לבדוק האם הסתייע המפגע באדם נוסף, וכיצד הגיע ממזרח ירושלים ללב רעננה. 

מיקי רוחני, אזרח תושב רעננה, הוא אחד מעוברי האורח שניטרלו את המחבל. רוחני, שהשתמש במטריה והפך לגיבור היום, סיפר: "שמעתי צעקות היסטריות של אשה, וישר רצתי בלי לחשוב הרבה. לקחתי את המטריה שלי כי לצערי לא היה לי נשק, והתחלתי לחבוט במחבל". 



גיבור היום. מיקי רוחני, שניטרל את המחבל בעזרת מטריה. צילום: אבשלום ששווני 

 

אחוזה 98 רעננה התקבל דיווח על אירוע דקירה.פצועים אחד דקור בצוואר ובגב ועוד פצוע קל . המחבל נוטרל במצב בינוני מהמכות שקיבל מהאנשים שם

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Monday, October 12, 2015



כוחות משטרה רבים, כמו גם מאבטחים, הגיעו למקום. 
משטרת רעננה נמצאת במרחק קטן מאוד מרחוב אחוזה, שנחסם לתנועה על ידי המשטרה. גם ראש עיריית רעננה זאב בילסקי הגיע לזירת האירוע והתעמת עם עוברים ושבים שהיו נסערים מהמקרה. 

 חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח מאיר את הפצוע, גבר כבן 32 במצב קל עם פצעי דקירות בפלג גופו העליון. המחבל פונה לבית החולים מאיר שבכפר סבא, כשהוא סובל מפגיעות בלסת, בצוואר ובבטן. מצבו יציב. הוא מטופל בחדר טראומה.

אלכס וליקובסקי, חובש בכיר במד"א שטיפל בפצוע סיפר : "במקום הייתה המולה גדולה וכוחות ביטחון רבים, הם הובילו אותנו לגבר כבן 32 בהכרה מלאה שהתהלך בזירה. הוא סבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קל, הוא תיקשר איתנו בדרך וסיפר שכשהמתין בתחנת האוטובוס לפתע הגיע מחבל בשנות העשרים והתחיל לדקור אותו, עוברי אורח התנפלו עליו וניטרלו אותו". 

מיכאל, אזרח שהיה באזור הפיגוע, סיפר: "הדבר השראשון שראיתי זה קבוצה של אנשים שמכים את המחבל, הוא שכב על הקרקע והוסיפו לתת לו מכות. לאחר מכן פינו אותו לאמבולנס שנסע לבית החולים. היתה התקהלות של הרבה אנשים. השוטרים הגיעו אחרי כשלוש או ארבע דקות מהדקירה, יחסית מהר מאוד וגם התגובה שלהם היתה מהירה מאוד.  המחבל לא הספיק לזוז אפילו מטר לפני שהתנפלו עליו".