שעות בודדות לאחר ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט באוגדת עזה, צה"ל פגע הערב (שלישי) בחוליית טרור שאחראית על מספר אירועי ירי צליפה לעבר כוחות צה"ל בשבוע האחרון. 
החוליה תכננה לבצע הערב פיגוע גדול, שבגינו נדרשו החקלאים שפועלים בסמוך לגדר לעזוב את השדות.
מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון זיהו את חוליית הטרור סמוך לגדר הביטחון ברצועת עזה, כשהן עוסקת בהכנות לירי לעבר כוחותינו. הכוח פעל להסרת האיום המידי וביצע ירי צלפים לעבר החוליה. זוהתה פגיעה. אין נפגעים ולא נגרם נזק לכוחותינו". במקביל, הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ועוד שמונה פצועים מאש צה"ל. 

מדובר באותה חוליה שירתה בשבוע שעבר אש צלפים ופגעה פעם אחת על ג'יפ הסיור של מפקד בכיר בגזרה, פעם אחת על רכב של קבלן עבודות בשטח ופעם אחת על רכב הנדסי ממוגן. בכל האירועים לא היו נפגעים. 

כאמור, ראש הממשלה נתניהו ביקר מוקדם יותר באוגדת עזה וקיבל עדכון על היערכות ומוכנות הכוחות בפיקוד דרום. באחת התצפיות אמר נתניהו: "אני חושב שפה הובהר לחמאס שאנחנו רואים בו אחראי למה שקורה ברצועה ומן הרצועה, שאנחנו לא נאפשר פריצה של גבולותינו או התקפה על שטחנו ואנשינו. אני מתרשם שהמסר הזה נקלט היטב".

גם שר הביטחון יעלון התייחס לאירועים ברצועה: "היו ברצועת עזה ניסיונות להפר את הריבונות שלנו לאורך הגדר. בימים האחרונים כוחותינו השתלטו על העניין, וכפי שאנחנו רואים שקט בגזרה". 


נתניהו ויעלון באוגדת עזה. צילום: חיים צח, פלאש 90