לוחם מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שאירע הבוקר (חמישי) בחברון, סמוך למערת המכפלה.



הפיגוע בוצע בחסם 160, בין קרית ארבע לחברון. מחבל שהגיע למקום דקר את שוטר המג"ב ופצע אותו בראשו. הוא טופל במקום על ידי חובשים של תאג"ד ופונה לאחר מכן ע"י אמבולנס צבאי לבית החולים הדסה עין כרם. 



המחבל, מהדי מחמד מוחתסב, בן 23, נורה וחוסל.



מבדיקה ראשונית עלה כי במהלך הפרות סדר שאירעו במקום, מחבל חמוש בסכין הגיח לעבר הכוח ששהה בעמדה ודקר את החייל בראשו. החייל התעשת מיד והדף את המחבל, שניסה להמשיך ולדקור לוחם משמר הגבול שעמד בסמוך. לוחם משמר הגבול הפצוע ביצע לעברו ירי מדויק וכאמור חיסל אותו.

עד ראייה פלסטיני סיפר לסוכנות "מען" לאחר הפיגוע כי "החייל ירה במפגע בכתף, לאחר מכן התקרב אליו, ירה בו בראשו והניח את הסכין לצד גופתו".


זירת הפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה



שיפור במצבה של הפצועה מהפיגוע אמש בגוש עציון



אתמול נפצעה אישה כבת 40 באורח בינוני בפיגוע הדקירה שאירע בצומת גוש עציון סמוך לסניף רשת הסופרמרקטים רמי לוי. הלהב של הסכין בה השתמש המחבל נותר בגופה של הפצועה לאחר הפיגוע.



ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה וסגן מנהל בית החולים שערי צדק בירושלים, אליו פונתה הפצועה, אמר כי "זה מזל גדול שאנשים בשטח פעלו נכון ולא נגעו בסכין, היא הייתה בחזה, באיזורים קריטיים ביותר, זוהי פציעה מורכבת ואנו מקווים שהניתוח יעבור בצורה טובה ושיהיה נזק מינימלי".



היום בבוקר נמסר מבית החולים כי חל שיפור נוסף במצבה של הפצועה. עוד נמסר כי הניתוח לחילוץ הסכין שהיתה נעוצה בחוט השדרה של הפצועה עבר בהצלחה והיא מאושפזת בטפול נמרץ, לא מונשמת ולא מורדמת.


ידית הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון. צילום: הצלה יו"ש