הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון, ופקחי יחידת 'דוד' של המנהל האזרחי, עצרו במעבר תרקומיא משאית פלסטינית שהגיעה מחברון, וביקשה להעביר לרצועת עזה משלוח שדווח כ'שמן סויה'. המשלוח עורר את חשדם של אנשי הביטחון במעבר, ובבדיקת מכלי השמן התגלה חומר לא מזוהה. גורמי שב"כ ויחידת 'דוד' של המנהל האזרחי שהגיעו למעבר, ביצעו חקירה ראשונית של המעורבים והחליטו להחרים את החומר ולשלוח אותו למעבדה לבדיקה, שבה התברר כי מדובר בחומר דו-שימושי מסוג  TDI שאסור בכניסה לרצועת עזה.



גורם ביטחוני מסר כי "מדובר בחומר המהווה מרכיב מרכזי בתרכובת הדלק הרקטי, שבה משתמש מערך ייצור הרקטות של חמאס והג'יהאד האסלמי ברצועה". בסך הכל התגלו 6 משטחים ובהם כ-450 ליטרים של החומר המסוכן. הגורם מסביר כי מכמות חומר שכזה ניתן היה לייצר כמויות גדולות של רקטות מסוגים שונים. ממשרד הביטחון נמסר כי ממצאי התפיסה הועברו לגורמי הביטחון, שפתחו בחקירה נגד המעורבים.


זו לא הפעם הראשונה שאנשי המכס והמעברים במשרד הביטחון מסכלים הברחות לתוך רצועת עזה. מתחילת שנת 2015 סוכלו למעלה מ-500 ניסיונות הברחה של מוצרים אסורים מישראל לרצועת עזה. כמו כן, הוחרמו  מאז 2014 למעלה מ-280 משאיות. ממשרד הביטחון נמסר כי "בעקבות פעילות רחבה כנגד משנעים ובעלי מחסנים בישראל, החלה להתפתח באחרונה תופעה של ניסיונות להברחת חומרים אסורים משטחי הרשות הפלסטינית באיו"ש לרצועת עזה. זאת תוך ביצוע פעולות הסתרה מתוחכמות. גורמי ביטחון פועלים באופן ממוקד כנגד הסוחרים ובעלי המחסנים באיו"ש, המעורבים בהברחות, על מנת לטפל ולמגר את התופעה המשרתת את גורמי הטרור ברצועת עזה".