בפיגוע דקירה שאירע היום (שבת) בשעות אחר הצהריים ברעננה, נדקרו שלושה בני אדם. הפיגוע התרחש בשתי זירות, ובוצע ע"י מחבל אחד, שוהה בלתי חוקי מכפר טאמון שליד שכם. בסרטון שפורסם הערב נראים רגעי ההשתלטות עליו, כשהוא אותר בחצר בית בעיר. הפלסטינים מדווחים כי המחבל הוא מחמוד פיסל מחמוד בשאראת, בן 20.



כאמור, שלושה בני אדם נפצעו בפיגוע שהתרחש בשתי זירות. האירוע הראשון אירע ברחוב אנילביץ והשני ברחוב רמח"ל. בזירה ברחוב אנילביץ חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים מאיר שני פצועים, גבר ואשה כבני 40, כשהגבר במצב קשה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון והאישה במצב קל עם פציעה בידה. ברחוב רמח"ל טופלה פצועה נוספת כבת 60 שמצבה קל ולא נזקקה לפינוי לבית החולים. מבית החולים מאיר נמסר כי נשקפה תחילה סכנה לחייו של הגבר שנפצע קשה אך הוא יצא מכלל סכנה. מצבו יציב והוא יצא מחדר הניתוח.

נטרול המחבל מרעננה

המחבל הדוקר אותר כשהוא מסתתר בחצר בית ברחוב רמח"ל ונוטרל ע"י כוחות הביטחון. תחילה עלה חשש כי מדובר בשני מחבלים וכי המחבל השני ככל הנראה נמלט. לאחר שנערכו סריקות נרחבות לאתרו הובהר כי מדובר במחבל בודד, שנתפס כאמור וביצע את הדקירה בשתי הזירות.

זירת הפיגוע, היום. צילום: דוברת רעננה


חובש רפואת חירום במד"א רוני סלע ופרמדיק מד"א אוהד שהגיעו בין הראשונים לזירת הפיגוע סיפרו: "במקום הייתה המולה גדולה, גבר כבן 40 שכב על הכביש כשהוא מערפל הכרה וסובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי, הרדמה, הנשמה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים תוך טיפול כשמצבו מוגדר קשה. בנוסף טיפלנו ופינינו אשה כבת 40 שהייתה בסמוך, היא הייתה בהכרה מלאה, התהלכה כשהיא סובלת מפציעה קלה ביד".

ראש עיריית רעננה, זאביק ביילסקי, התייחס לפיגוע הדקירה ואמר ל"מעריב-אונליין": "באמצע יום שבת שקטה ונעימה, הגיע מפגע לגינת אנילביץ' היפה שלנו ותקף באכזריות את האנשים שם. אנחנו מכירים את המשפחה ומכירים את הפצוע הקשה. למזלנו הרב המחבל לא הספיק הרבה, כי כוחות הביטחון פעלו מיד ובצורה יעילה לנטרל אותו ועל כך אני מודה להם".

אחרי שקט יחסי, הטרור שב לרעננה


גל הטרור המורגש כבר למעלה משלושה חודשים ברחבי הארץ, הגיע היום שוב לרעננה. זאת לאחר שלמעלה מחודשיים לא היו אירועים חריגים בעיר. כזכור, באמצע חודש אוקטובר אירעו שני פיגועים באותו הבוקר ברעננה. האירוע הראשון אירע לקראת השעה 9:00 בבוקר ברחוב אחוזה בעיר. מתחקור האירוע עלה כי המחבל, צעיר תושב מזרח ירושלים כבן 22, הגיע לתחנת אוטובוס, צעק "אללה אכבר", התנפל על גבר בן 32 שהמתין בתחנה, דקר אותו ופצע אותו פציעות קלות. אזרחים שהיו במקום השתלטו על המפגע עד בוא כוחות המשטרה ופצעו אותו קשה.  

מיקי רוחני, אזרח תושב רעננה, היה אחד מעוברי האורח שנטרלו את המחבל. רוחני, שהשתמש במטרייה והפך לגיבור היום, סיפר: "שמעתי צעקות היסטריות של אשה, וישר רצתי בלי לחשוב הרבה. לקחתי את המטרייה שלי כי לצערי לא היה לי נשק, והתחלתי לחבוט במחבל". 

באירוע השני, שאירע כשעה וחצי לאחר מכן ברחוב ירושלים, נפצע אדם אחד במצב קשה ושלושה במצב קל, סמוך לבית לווינשטין. המחבל הדוקר, תושב מזרח ירושלים בן 28, הגיע אל רחבת בית הקפה ולאחר הדקירה רץ לעבר רחוב אחוזה תוך שאזרחים דולקים אחריו. נהג שעבר במקום הבחין במתרחש ופגע באמצעות רכבו במחבל. נהג מונית שעבר במקום סייע בהשתלטות עליו. כוחות גדולים של מרחב שרון שהיו במקום עצרו את המחבל והוא הועבר לטיפול רפואי. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את התנהגות האזרחים ותגובתם המהירה. סייען שעזר למחבל בפיגוע נתפס. על פי דיווחים, המחבלים, שאחד מהם היה חמוש באקדח ואחד בסכין, התכוונו להשתלט על האוטובוס ולהחזיק את הנוסעים כבני ערובה.