הערב (ראשון) התרחש פיגוע ירי לעבר עמדת בידוק בצומת הכבשים סמוך לחברון, לא היו נפגעים באירוע. מצה"ל נמסר כי זוהו מספר פגיעות במבנה וכוחות צבא ביצעו סריקות במרחב.



בתוך כך, השקט היחסי הופר בשעות אחר הצהריים בצפון הארץ, אז נשמעו אזעקות באזור הגליל המערבי. מדובר צה"ל נמסר לאח מכן כי "הופעלה אזעקה ביישובי הגליל המערבי. ככל הנראה ישנן שלוש נפילות בשטח הארץ וכוחות סורקים במרחב". כמו כן דווח כי לא היו נפגעים באירוע. ככל הנראה מדובר בתגובה לחיסול המחבל סמיר קונטאר בגבול סוריה.

לאחר מכן הגיעה תגובת צה"ל, שתקף הערב באמצעות כוחות ארטילריה בדרום לבנון, בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר הצפון. בהודעה בנושא מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בצבא לבנון האחראי הבלעדי לנעשה בשטחו וימשיך לפעול נגד כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה". 

עוד נמסר כי "צה"ל מוכן בצפון ובכל הגבולות בכדי לסכל כל איום אפשרי על תושבי מדינת ישראל". בתוך כך, החליט ראש עיריית נהריה ז'קי סבג להורות על פתיחת המקלטים בעירו. חשוב לציין כי אין שום הוראה להיכנס למקלטים והם נפתחו אך ורק על מנת להימנע מסיכונים ולתרום להרגשת הביטחון הכללית.

מוקדם יותר במהלך היום התבצע ניסיון לפיגוע דקירה אירע בקריית ארבע. מדובר צה"ל נמסר כי מחבלת ניסתה לדקור חיילים בעמדת חסם שוטר, אין נפגעים לכוחותינו. כוח צה"ל ירה במחבלת אשר פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בבית סאחור נפצע תייר קל בידו, במה שבתחילה נחשד כפיגוע, אולם לאחר מכן התברר כאירוע פלילי. מצבו בינוני.