חייל נפצע באורח קל-בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש הבוקר (ראשון) ברחוב הצבי פינת ירמיהו בירושלים, סמוך לתחנה המרכזית. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לצעיר בן 21 במצב קל-בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם.



פיגוע דקירה ברחוב הצבי בירושלים

מתחקור ראשוני עולה כי המחבל כבן 30, תושב עזרייה ונושא תעודת זהות ישראלית, הגיע לרחוב הצבי, בסמוך לתחנה המרכזית, זיהה חייל שנע לכיוון התחנה המרכזית, דקר אותו מאחור בפלג גופו העליון, ניסה לדקור את החייל בשנית אך החייל הדף אותו והפילו לרצפה. מאבטח שהבחין באירוע רץ למקום, הרחיק את הסכין והשתלט על המחבל. שוטרים שהיו בתחנה המרכזית הגיע במהירות, עזרו ועצרו את המחבל.



פאראמדיק מד"א אלדד בנשטיין וחובש מד"א ניר בוזגלו סיפרו: "על המדרכה שכב צעיר בהכרה מלאה, עוברי אורח ניסו לעזור לו והתחילו בעצירת הדימום. הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית חולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".



המחבל נלכד. צילום: מאיר סיבוני, מצב ביטחוני גלובלי
המחבל נלכד. צילום: מאיר סיבוני, מצב ביטחוני גלובלי



מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, אמר לאחר האירוע: "התגובה הנחושה של החייל, התושייה ומהירות התגובה המקצועית של המאבטח מנעו פגיעה קשה יותר בחייל ופגיעה בחפים מפשע נוספים. העירנות והדריכות המבצעית של השוטרים, אנשי כוחות ביטחון ומאבטחים מאפשרת מחד ניטרול מהיר של פיגועים ומאידך סיכול פיגועים כפי שארע אתמול בטיילת שער יפו. המשטרה ממשיכה בהיערכות המבצעית המוגברת בעיר לשמירה על בטחון הציבור ושגרת החיים".



עוד היום, פלסטינית שעוררה את חשדם של מאבטחים בעליה למעלה שומרון נעצרה לאחר שנצפתה משליכה סכין. הכוח במקום יחד עם רבש"צ הגזרה אזקו אותה והעבירו אותה לחקירה. כעת בודקים אם תכננה לבצע פיגוע דקירה באזור.



אתמול ניסה פלסטיני לדקור שוטרים, נורה וחוסל ליד שער יפו. האירוע התחיל כאשר השוטרים הבחינו בפלסטיני מתקרב לעברם. הם ניגשו לבדוק אותו תוך שמירת טווח ביטחון. כששלף את הסכין וניסה לדקור שוטר, ביצעו השוטרים ירי והרגו אותו.



מחקירת המקרה עלה כי מחבל כבן 27 ממזרח ירושלים הגיע מכיוון שער שכם, דרך השער החדש לטיילת שער יפו. בטיילת ישב וארב לקורבנות, ומשהבחין ביהודים עטופים בטלית קם והחל לעקוב אחריהם לכיוון ככר צה"ל. זוג שוטרים שהיו במשימת אבטחה בטיילת שער יפו הבחינו במחבל שעורר את חשדם ועלו בעקבותיו לככר צה"ל. שם ניגשו לעבר החשוד במטרה לבדוק אותו, אז לבקשת השוטר החשוד מסר לו תעודת זהות והכניס את ידו השניה לכיס פנימי במעילו. השוטר צמצם טווח ותפס את ידו של החשוד שנאבק עימו.



המחבל הצליח לשלוף את ידו כשהוא אוחז בסכין. השוטרים נסוגו לאחור, המחבל התקדם לעבר השוטר עם הסכין מונפת וכשלא זרק אותה ביצע השוטר ירי וניטרל אותו. השוטרים שניטרלו את המחבל אמרו כי הם "שמחים שהצלחנו לשים ידנו על המפגע לפני שהספיק לפגוע במתפללים שנמצאים באזור".