עצור ראשון בפרשת "חתונת השנאה": שוטרי היחידה המרכזית ש"י עצרו הבוקר (שלישי) תושב כפר תפוח, שככל הנראה השתתף ב"חתונת השנאה". החשוד אותר כשהוא מחזיק נשק ולובש חולצה של ארגון כך, שמוכרז כהתאגדות בלתי חוקית. יש לציין כי לא מדובר באדם שנופף עם תמונת התינוק, עלי דוואבשה שנרצח בכפר דומא. עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה: "הנשק הינו נשק צעצוע וגם אם מדובר במעשה חסר טעם, אין עבירה פלילית בלרקוד עם נשק צעצוע".



בעקבות הוראת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לפתוח בחקירה פלילית האם נעשה שימוש בנשק צה"לי בחתונה, נעצרו שני חיילים שנחקרו במצ"ח, לאחר שהנשקים שלהם זוהו בתמונות. באחד המקרים החזיק את הנשק אזרח. בצה"ל רואים בחומרה את האירוע ומדגישים כי הדבר אינו מקובל ואסור על פי פקודות הצבא.



כזכור בשבוע שעבר פורסם סרטון בו נראים פעילי ימין קיצוני רוקדים בחתונה כשהם מחזיקים בכלי נשק ובתמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בביתו שבכפר דומא כשסכין נעוצה בתמונה. הסרטון פורסם בחדשות 10 על ידי הכתב רועי שרון.



איתמר בן גביר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
איתמר בן גביר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מדובר בחתונתם של בני זוג מוכרים מאד בימין הקיצוני שהתקיימה באולם חתונות בירושלים, ובו חגגו חברי העצורים הנחקרים בחשד למעורבות ברצח בני משפחת דוואבשה. הם נראים בסרטון כשהם מניפים סכינים, רובים, בקבוק תבערה. האקדחים הם ברישיון ועוברים מיד ליד, כשגם ילדים אוחזים באקדחים.



לאחר הפצת הסרטון הודיעה המשטרה כי נפתחה חקירה בגין העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון החתונה. עוד נמסר כי חומר החקירה שנאסף במשטרה רב והוא הועבר לפרקליטות לצורך אישור פתיחה בחקירה.