שלומית קריגמן ז"ל, פצועת הפיגוע שאירע אמש בבית חורון, ‏נפטרה הבוקר (שלישי) מפצעיה. קריגמן ז"ל, בת 23 משדמות מחולה, פונתה תחילה לבית החולים הדסה במצב אנוש ובהחייאה. בהודעה מבית החולים נמסר היום כי למרות מאמצי הצוות הרפואי והניסיונות לייצב את מצבה, נאלץ הצוות לקבוע את מותה. הלווייתה תיערך בשעה 13:00 בהר המנוחות בירושלים.

מהיישוב בית חורון פרסמו הודעה על מותה: "משפחת בית חורון מודיעה בצער רב על פטירתה של שלומית קריגמן שנרצחה בידי בני עוולה. שלומית הייתה אהובה ומוכרת, את תקופת השירות הלאומי שלה, היא עשתה כקומונרית סניף בני עקיבא בית חורון. בשנה האחרונה התגוררה שלומית בבית סבה וסבתה שבישוב, בית משפחת קריגמן".

יואב, אחד מחבריה של שלומית, סיפר ברשת ב': "היא היתה אדם מאוד מופנם ומאוד ישר. אדם שמדבר דוגרי עם אנשים, אפילו ציניקן. היא היתה אדם טוב, עם אינטיליגנציה גבוהה. היא היתה בצומת דרכים בחייה, היא למדה מקצוע וחשבה להמשיך הלאה עם זה, היא לא היתה בטוחה, בגלל זה היא עבדה בצומת ספרים בינתיים. היא לא ידעה לאן ללכת. זה הלם גדול שאדם שאתה מכיר הולך. היא גרה אצל סבא וסבתא שלה בירושלים כדי שתוכל ללמוד, אבל היא משדמות, וזה פשוט לא מגיע לה. זה לא היה צריך לקרות. זה הלם לכולם. פיגוע כזה לא היה. היו חדירות של מחבלים בעבר, אבל אסון גדול כזה לא קרה".

פצועה נוספת מהפיגוע, אישה בת 58, שנפגעה במצב בינוני בפלג גופה העליון, עדיין מאושפזת בבית החולים שערי צדק. 

זירת הפיגוע. צילום: א.צמח, קבוצת מדברים תקשורת


כזכור, שתי נשים נפצעו אתמול בפיגוע הדקירה ביישוב, האחת במצב אנוש והשנייה במצב בינוני. השתיים פונו ע"י צוות מד"א לבתי החולים. מתחקור האירוע עלה כי שני מחבלים הגיעו ליישוב במטרה לרצוח מספר בני אדם. את האישה הראשונה הם דקרו במתקן ציבורי עם מתקני כושר, ומשם הלכו לכיוון המכולת ומחוץ לה הם דקרו אישה נוספת. אז פנו השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, יתכן שתכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אזרח שהבחין בהם הדף אותם עם עגלת הסופר שהייתה לידו. בסרטון שפורסם נראה מאבקו עם המחבלים. השניים החליטו לברוח מהזירה ואז נורו למוות על ידי מאבטח של היישוב שהיה במקום. לאחר מכן פורסם כי  המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה היו אברהים עלאן, יליד 93, תושב בית עור תחתא, וחסין אבו גוש, יליד 99, ככל הנראה תושב מחנה פליטים קלנדיה.

 ליאור לוי, חובש בכיר במד"א, שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לאישה שהייתה מחוסרת הכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים התחלנו בפינוי לבית החולים כשמצבה קשה מאוד". מאמצי ההחייאה נמשכו גם על ידי צוות הרופאים בחדר המיון ומצבה התדרדר לאנוש. חובש נוסף שנכח באירוע, זבולון קייטי, תיאר את מצבה של האישה השנייה: "הגענו לאישה כבת 58, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים פינינו אותה כשמצבה מוגדר בינוני".

המכולת בית חורון, שם נדקרה אחת הפצועות. צילום: דוברות המשטרה