מחקירה ראשונה של הפיגוע שחל היום (חמישי) לפנות ערב בשער בנימין, עלה כי בכניסה לאזור התעשייה ניצב מאבטח, ומאבטח נוסף עמד בכניסה למרכול עצמו. עוד עלה כי שני המחבלים נכנסו לתוך הסניף כשהם חמושים, מבלי שעברו בדיקה וביצעו את הפיגוע הקטלני.



בעקבות הממצאים, החליטו במשטרה להנחות על הגברת האבטחה וזאת באמצעות הצבת מאבטח נוסף בכניסה לסניף כתנאי להמשך הפעלת המרכול. לרמי לוי נמסר על ידי קצין האבטחה והרישוי במשטרה כי כבר ביום ראשון ייערך לו שימוע ובמידה ועד אז לא יוצב מאבטח נוסף - הסניף ייסגר. אלא שכאשר רמי לוי שמע על ההנחיה, הבהיר כי בכוונתו להציב מאבטח נוסף עוד הערב.


מחבלים בני 14


כזכור, צעיר בן 21 נרצח בפיגוע. האירוע התרחש לאחר ששני מחבלים כבני 14 מבתוניא שליד רמאללה חדרו למתחם של סניף "רמי לוי" באזור התעשייה של שער בנימין, ודקרו שני אזרחים ישראלים, צעיר בן 21 ואזרח בן 35. השניים הסתובבו בסניף במשך 20 דקות לפני שביצעו את הדקירות. כמו כן, עלה כי אזרחים שהיו במקום מנעו מהשניים לברוח באמצעות עגלות, עד שאזרח ירה בהם ונטרל אותם על ידי אזרח שהיה במקום. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי במקום האירוע לפצועים ואז פינו אותם לבית החולים.


שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, גינה את הפיגוע באזור התעשייה שער בנימין והשתתף בצער משפחתו של ההרוג בפיגוע. אריאל דרש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשר הביטחון, בוגי יעלון, לטפל בגל הטרור ולגרש מהארץ את משפחות המחבלים. אריאל הוסיף כי "גירוש משפחות המחבלים הוא אמצעי מרתיע ומהחזקים ביותר שמקובל על ידי השב"כ".