צה"ל הטיל כתר הערב (שלישי) על הכפרים מהם יצאו המחבלים שביצעו היום את פיגועי הדקירה ביפו ובפתח תקווה. בנוסף, כוחות המשטרה פועלים בעיסאוויה בביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי היום ליד שער שכם ומתבצעים שם חיפושים בעקבות מידע מודיעיני.



מדיווחים פלסטינים נמסר כי המחבל מפיגוע הדקירה בפתח תקווה הוא בן 17, תושב זאויה והמחבל שביצע את מסע הדקירות ביפו הוא בשאר מצאלחה, בן 22 מהכפר עוג'ה שבאזור קלקיליה. הפלסטינים מפרסמים שצאלחה חזר לפני שבוע מביקור במכה.



בפיגועים שאירעו היום נרצח אדם אחד ביפו ונפצעו 12 בני אדם בפיגועי הדקירה ביפו, פיגוע הירי בירושלים ופיגוע הדקירה בפתח תקווה. מהפיגוע ביפו שני פצועים יצאו מחדר ניתוח, אחת התייצבה וכעת היא במצב בינוני. השני במצב קל עד בינוני. בנוסף לכך, אישה בהריון אושפזה במצב בינוני ביחידה לטיפול נמרץ כללי. שלושה פצועים נוספים מטופלים בחדר המיון במצב קל. אחד מהם יאושפז להשגחה. שניים נוספים הם במצב קל וישוחררו עוד הערב.

אדם אחד נרצח הערב (שלישי) בפיגוע דקירה מתמשך באזור הטיילת ביפו. האירוע החל ליד כיכר השעון ברחוב העלייה השנייה בעיר, שם המחבל דקר שלושה בני אדם בנמל יפו ולאחר מכן המשיך לכיוון אזור מסעדת ה"מנטה ריי". הוא דקר ארבעה אנשים נוספים שם, לאחר מכן הוא רץ לאורך הכביש בפקק תנועה ודקר אנשים נוספים, בהם רוכב אופנוע ונהג מכונית פרטית. בסך הכל נרשמו שבעה פצועים בדרגות פציעה שונות. צוות של מרחב ירקון נטרל את המחבל בסמוך למקום.

על פי תחקור ראשוני של האירוע, המחבל הגיע לנמל והחל לדקור אנשים שהיו במקום, כתוצאה מהדקירות פונו ארבעה אנשים שפונו ע"י מד"א לבתי החולים. המפגע החל להימלט לכיוון תל אביב, כששוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו במחבל וירו בו. במהלך מנוסת המחבל הוא פצע שלושה אנשים נוספים אשר טופלו עי מד"א. כוחות גדולים של משטרה סרקו את האזור על מנת לשלול הימצאותו של מחבל נוסף. בשלב זה לא ידוע על המצאות מחבל נוסף באזור.

בשעות אחר הצהריים, נפצעו שני שוטרים באורח קשה בפיגוע ירי בשער שכם בירושלים. על פי הדיווחים, מחבל ביצע ירי לעבר שוטרים שפעלו ברחוב סלאח א-דין, פצע שוטר אחד ונמלט. כוח משטרה ולוחמי מג"ב ביצעו מרדף אחר המחבל. שבמהלך הימלטותו ביצע שוב ירי ופצע קשה שוטר נוסף. הכוח שהגיב בירי ניטרל את המחבל במהלך חילופי האש, שנמשכו מספר דקות וחיסל אותו, ובזירה נתפס נשקו מסוג קרל גוסטב. 

כמה דקות לפני כן, אירע פיגוע דקירה בשוק פתח תקווה. שם, מחבל דקר חרדי בן 35 בצווארו ופצע אותו באורח בינוני. הפצוע התעשת, הוציא את הסכין מגופו ודקר את המחבל בחזרה, עד שזה מת מפצעיו. 
 
מעדויות של בעלי העסקים במקום עולה כי הדוקר עבר בין החנויות ובהגיעו סמוך לחנות המשקאות "מתוק וחריף" זיהה את החרדי ומבלי שאירעה תקרית ביניהם זינק הערבי לעברו של החרדי ודקר אותו באזור העורף. החרדי הצליח להתעשת, שלף את הסכין מגופו וזינק לעברו של הדוקר ודקר אותו מספר פעמים בגופו כולל דקירה אחת ישירה בצוואר. לאחר מכן התיישב ולטענת עוברי אורח אמר: "הרגתי בן אדם שניסה לרצוח אותי".