חייל צה"ל נפצע באורח קל-בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש היום (חמישי) באזור חברון, בתל רומיידה. שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה נורו למוות על ידי כוחות הביטחון. 



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לצעיר כבן 20 שנדקר בגפיים. פרמדיק מד"א, זכי יהב, שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, מתהלך. הוא סבל מפצעי דקירה בכתף וביד, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום, מתן נוזלים וטיפול בכאב. הוא היה בהכרה מלאה, ודיבר איתנו במהלך הטיפול והפינוי. מצבו הוגדר קל-בינוני ויציב". לאחר מכן פונה החייל לבית החולים "שערי צדק" בירושלים עם חתך עמוק.



מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר עופר מרין אמר לאחר הגעת הפצוע לבית החולים: "ליחידת הטראומה הגיע חייל צעיר שנדקר שתי דקירות בפלג גופו העליון. הוא הגיע במצב טוב ויציב . הפציעות הן שטחיות יחסית. הפגיעות הן קלות ולא נשקפת לו סכנת חיים".



הפיגוע היום באזור איו"ש מתרחש לאחר שבשבוע שעבר, לוחם מג"ב כבן 20 נפצע קל בפיגוע דקירה, סמוך למערת המכפלה בחברון. חובשים ופרמדיקים של מד"א מרחב ירושלים העניקו טיפול רפואי לפצוע שסבל מחתך בפנים ופינו אותו לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. המחבל נפגע ונוטרל. מתחקור בשטח עלה כי בחסימה הסמוכה לקרית ארבע מחבל שעורר את חשדם של השוטרים התבקש להזדהות, כשלפתע שלף סכין והחל לדקור את אחד הלוחמים בראשו. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבל וזה נוטרל ולאחר מכן נקבע מותו של המחבל בן ה-17.



יום לפני כן, שני קטינים נעצרו באזור שער בנימין לאחר שעל גופם נמצאו סכינים. כוח צה"ל ושוטר יס"מ הבחינו בשני קטינים שהתנהגו בצורה מחשידה כשירדו מרכב פלסטיני בכניסה לאזור התעשייה שער בנימין. התנהגותם עוררה את תשומת הלב של כוחות הביטחון לאחר שהשניים פנו אל הכניסה לתוך מתחם אסור. הכוח החליט לבדוק את השניים ובחיפוש על גופם נמצאו סכינים. השניים נעצרו והובאו לחקירה בתחנת בנימין.



סכינים שנתפסו בשער בנימין. צילום: דיווח ראשוני
סכינים שנתפסו בשער בנימין. צילום: דיווח ראשוני