לראשונה בהיסטוריה: צבא היבשה של ארצות הברית ערך היום (רביעי) ניסוי מוצלח בטיל מיירט, מסוג טמיר, של מערכת כיפת ברזל מתוצרת רפאל. בניסוי שוגר המיירט ממשגר רב-משימתי של צבא ארה"ב ויירט בהצלחה מזל"ט מטרה. לקראת הניסוי בוצעו התאמות מיוחדות במיירט כיפת ברזל כדי שיתאים למשגר. זו הפעם הראשונה שנערך ניסוי יירוט של מיירט כיפת ברזל נגד מטרת מל"ט על אדמת ארצות הברית.



כיפת ברזל פותחה ומיוצרת על-ידי חברת רפאל. מאז שנת 2011 יירטה המערכת למעלה מ-1,500 רקטות באחוזי הצלחה של כ-90 אחוזים. המערכת מסוגלת לפעול בכל תנאי מזג-אוויר, ביום ובלילה.



"השיגור והיירוט של הטמיר ממשגר רב-משימתי עמדו במבחן בהצלחה רבה", אמר ראש הפרויקט בצבא ארה"ב, סגן-אלוף מייקל פיצג'רלד. "הניסוי בוצע כחלק מתכנית בחינה של מספר חלופות הגנה אווירית שעורך צבא ארה"ב", הוסיף פיצג'רלד.



סמנכ"ל מערכות טילים מתקדמות בחברת רייתיאון, ד"ר תומאס באסינג, ציין כי שיתוף הפעולה בין רייתיאון ורפאל, שביצעו יחד את ההתאמות הנדרשות לשיגור המיירט, מעיד על רמת הגמישות ההדדית הגבוהה של צוותי הפיתוח, זאת הודות לעובדה שרכיבים רבים של מיירט כיפת ברזל מיוצרים בארה"ב.


ראש מנהלת מערכות הגנה מפני טילים בחברת רפאל, פיני יונגמן, הדגיש כי השלב הבא יכלול ביצוע התאמה מלאה לדרישות תכנית הטילים בארה"ב וסדרת ניסויים נוספים.



חברת רייתיאון מתמחה בפיתוח מערכות הגנה צבאיות ופתרונות אזרחיים בתחום לוחמת סייבר. לחברת רייתיאון ולרפאל מספר שיתופי פעולה, כשהבולט ביניהם הוא הפיתוח המשותף של מערכת שרביט קסמים להגנה אווירית, כמו גם, כאמור, ייצור משותף של רכיבי מערכת כיפת ברזל.



ניסוי במערכת שרביט קסמים. צילום: משרד הביטחון
ניסוי במערכת שרביט קסמים. צילום: משרד הביטחון