מנהל הרכש במשרד הביטחון קיבל לידיו את מטוס 'הלביא' ה-30 והאחרון, שרכש עבור חניכי בית הספר לטיסה של חיל האוויר. טקס קבלת המטוס האחרון התקיים במפעלי חברת ליאונרדו האיטלקית, במעמד סמנכ"ל ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) שמואל צוקר, שגריר ישראל באיטליה נאור גילאון ונציגי משרד ההגנה האיטלקית ויצרנית המטוס- חברת ליאונרדו.

הגעת המטוס בעוד שבועיים לישראל תסיים עידן של אחת העסקאות הביטחוניות המורכבות ביותר שנעשו בתחום רכישת כלי טיס. סה"כ מחזיק כיום חיל האוויר הישראל 29 מטוסים והמטוס ישלים את הסד"כ ל-30 מטוסי אימונים והדרכה מקדמים מדגם M346. המטוסים סופקו בזמן שיא בתוך כשנתיים ממועד מסירת המטוס הראשון, תוך עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו, על-פי קצב ייצור של כ- 1.5 מטוסים בחודש. המטוסים הראשונים נחתו בישראל בקיץ 2014 ונחשבים מאז להצלחה גדולה, שהביאה לשדרוג משמעותי ביכולתו של חיל האוויר להכשיר את טייסי העתיד של צה"ל.

"ראינו חשיבות גדולה להגיע לכאן ולהודות באופן אישי לכל אחד ואחד מעשרות עובדי פס הייצור, המהנדסים וצוות הפרויקט האיטלקי, שבמשך ארבע שנים עבדו מסביב לשעון כדי לספק לחיל האוויר את מטוס האימונים המתקדם בעולם" סיפר למעריב השבוע מאיטליה סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, שמואל צוקר. "את תרומתו של הלביא אנחנו כבר רואים בישראל, הן בתגובות המצוינות של כל טייס שזכה לטוס בו, והן בתמורות הרבות שהביא העסקה לתעשיות הביטחוניות הישראליות". 
 

רכש מטוסי האימון הינו חלק מעסקת תמורות ענקית, שנחתמה בחודש יולי 2012 בין ממשלות ישראל ואיטליה. במסגרת העסקה חתמה ממשלת איטליה על עסקאות רכש גומלין עם התעשיות הביטחוניות הישראליות, בהיקף של  למעלה מ- 4 מיליארד ש"ח. עסקת התמורות, וחוזה אחזקת המטוסים למשך 25 שנה, באמצעות חברת 'תור'- חברה משותפת לאלביט מערכות והתעשייה האווירית, כבר הזרימו מיליארדי שקלים לתעשיות הביטחוניות הישראליות, יאפשרו פיתוח טכנולוגיות מתקדמות, ויבטיחו את מקום עבודתם של רבים.