בתערוכה ביטחונית שנפתחה היום (שלישי) בצרפת, כבשו את המתחם הדוכנים של התעשיות הביטחוניות. באישור משרד הביטחון נחשפו עשרות טכנולוגיות מתקדמות, פרי פיתוח של התעשיות הביטחוניות הישראליות. בביתן הלאומי, שמתפרס על פני כ-1,500 מ"ר ישתתפו השנה כ-30 תעשיות ביטחוניות ישראלית, אשר יציגו מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך: החל מרובוטים לכוחות מיוחדים ומגוון של כלים בלתי מאוישים – אוויריים ויבשתיים, דרך מערכות הגנה אווירית והגנה על מתקנים, ועד לאמצעי תקשורת מתקדמים, שמעניקים למשתמשים בהם יתרון משמעותי בשדה הקרב המודרני. 13 תעשיות ישראליות נוספות יציגו בתערוכה, לצד הביתן הישראלי.



חברת רפאל חשפה לראשונה חליפת הגנה, איתור ותקיפה לרכבים משוריינים עם מערכת ההגנה האקטיבית - "מעיל רוח", אשר מותקנת על טנקי מרכבה סימן-4 רק שהפעם המערכת מוצגת כשהיא מורכבת על נגמ"שי הנמ"ר של צה"ל. בנוסף תוצג מערכת "FIREFLY", רחפן טקטי להעברת מודיעין חזותי בזמן אמת ובחתימה נמוכה לכוחות חי"ר, לאיסוף חזותי בסביבה אורבנית ובשטחים פתוחים. המערכת שוקלת כשלושה קילוגרמים ונשלטת מרחוק לטווחים של עד 1,000 מטרים עם זמן מעוף של למעלה מחצי שעה. בעולם הרחפנים מדובר בפיתוח מתקדם מאוד שצפוי להיכנס לשימוש מבצעי ולסייע למערך כלי הטייס הבלתי מאויש בעולם.



ה-RoBattle (רובטאל). צילום: יח"צ
ה-RoBattle (רובטאל). צילום: יח"צ



מונע סיכון חיים של לוחמים


עוד פיתוח של חברת רפאל שיוצג הוא המשגר הנגרר SPARC - משגר נגרר נייד נשלט ממרחק של עד 500 מטרים, לשיגור טילי ספייק תמוז לטווחים של עד 30 ק"מ. גם כאן מדובר במהפכה של ממש של כלי תקיפה שמופעל מרחוק ומונע סיכון חיים של לוחמים. לצד המשגר, תציג רפאל את הטיל "טאקט" ממשפחת ספייק, בעל משקל של 9.8 קילוגרמים, המיועד ללוחמה צפופה ומסוגל לחדור כלים כבדים ומבנים, אשר לאחרונה הוגדל טווח המעוף שלו ל-1,500 מטרים.



"אירופה היא יעד חשוב ומרכזי, שבשנים האחרונות נאלצה להתמודד עם אתגרים בנושאי טרור, הגנה על גבולות והגירה בלתי חוקית", מספר ראש סיב"ט (סיוע וייצוא ביטחוני) במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') מישל בן-ברוך. "לתעשיות הישראליות יש הרבה מה להציע בתחומים הללו ואנחנו מזהים עניין הולך וגובר בטכנולוגיה הישראלית בשנים האחרונות. מדינת ישראל היא מעבדה ייחודית לפיתוח פתרונות הגנה וביטחון מוכחים, שברובם נוסו בהצלחה בשדה הקרב. מיטב הטכנולוגיות שייחשפו בביתן הלאומי, עם תו האיכות והמוניטין של התעשייה הביטחונית הישראלית, מעוררות עניין בקרב עשרות משלחות בינלאומיות שכבר נרשמו לביקור בביתן הישראלי".



גם התעשייה האווירית תחשוף את ה-RoBattle (רובטאל), רכב אוטונומי לא מאויש, בעל יכולת תמרון גבוהה, לביצוע משימות לחימה ותמיכה בלחימה. המערכת הרובוטית מיועדת לעבוד בשילוב עם כוחות טקטיים בפעולות שטח, תוך תמיכה במגוון רחב של משימות, כולל איסוף מודיעין, מעקב וסיור חמוש, הגנת שיירות, הטעיית אויב, תקיפה, תמרון ועוד. לרובוט יכולות ניווט, מיפוי באמצעות חיישני משימה ואוטונומיה. המערכת יכולה להיות מופעלת במספר רמות שליטה ויכולה לנוע על גלגלים או על זחל בהתאם לאופי המשימה הנדרש. המערכת מותאמת לנשיאת חיישנים ומכ"מים, וכלי נשק הנשלטים מרחוק. "הערכה הרובוטית המודולרית שפיתחנו מאפשרת לנו לייצר מגוון פתרונות רובוטיים שונים ונועדה לענות על דרישות וצרכי לקוח ספציפיים", הסביר מאיר שבתאי, מנהל פעילות מערכות הרובוטיקה הצבאית של התעשייה אווירית. "הרובוטאל יהפוך לשחקן משמעותי בשוק הרובוטיקה הצבאית בזכות השילוב בין יכולות הערכה הרובוטית והיכולות הטכנולוגיות המתקדמות של הרובטאל להתמודדות עם האתגרים השונים בשדה הקרב העתידי".