משפטו של סמל אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל באירוע הירי בתל רומידה בחברון, יחל הבוקר (חמישי). שלושה עדים מרכזיים יעלו היום לדוכן העדים שמרכזי שבהם הוא רס"ן נ', מפקד הפלוגה של אזריה, קצין שננזף על תפקודו בשטח לאחר תחקור האירוע. רס"ן נ' היה הקצין הראשון שתחקר את האירוע, עוד בשטח. בחקירתו במצ"ח אמר רס"ן נ' כי התקרית עצמה הייתה מבצעית מוצלחת אך מעשיו של הפקוד שלו פגע בערכי בצה"ל. "זהו אירוע מוצלח מבצעית, אך פגיעה ערכית בחוסנו של צה"ל" אמר רס"ן נ'. "מיד אחרי הירי צעקתי 'מי ירה?' שלוש-ארבע שניות, ואף אחד לא ענה, ואז מישהו צעק 'אלאור' או 'אני יריתי', לא זוכר".



עוד סיפר רס"ן נ' בחקירתו "ניגשתי לחייל ושאלתי אותו 'למה עשית את זה?' והוא אמר שראה אותו זז. לא הייתה לו תשובה אינטליגנטית". הוא נשאל: "מה עשית לאחר הירי?" ולכך ענה המפקד: "אמרתי לו שלא יזוז ושיישאר שם". בנוסף למפקד הפלוגה יעידו היום גם הפתולוגית מטעם המכון לרפואה משפטית וחוקר נוסף של המשטרה הצבאית החוקרת.



על חקירת המ"פ אמר אמש עורך דינו של אזריה אייל בסרגליק כי "אין כל ספק כי מצב עצוב הוא שנדרש לחקור חיילים אשר עברו פיגוע דקירה וניסיון פגיעה משולב בשטח יחד עם החייל, אולם נעשה זאת למען חקר האמת ועל מנת להוכיח את חפותו של אלאור". על חקירת הפתולוגית אמר בסרגליק: "גם הפתולוגית עצמה מבהירה כי לא ניתן לשלול את תנועות הידיים של המחבל ואנו נרחיב על כך במהלך החקירה. אין ספק שלא היה מקום להגיש כתב אישום בתיק זה והדברים יובהרו בהמשך וככל שיתקדמו ההוכחות בתיק".