"זבל בן זבל", "כלב בן כלב טינופת", "בן של נאצי", "צריך לתלוש לו את הדרגות", אלה הן חלק מהאמרות הקשות שקיבל היום (שבת) רס"ן תום נעמן, מפקד הפלוגה של סמל אלאור אזריה, הנאשם בהריגת מחבל בחברון. זאת לאחר שעלה על דוכן העדים וסתר את כל הגרסאות שמסר אזריה לחוקרים.



רס"ן תום נעמן, הספיק לסיים את תפקידו כמ"פ ולהתקדם לתפקיד קמב"ץ שיוביל בהמשך לקידום עד מפקד גדוד. הוא לחם במלחמת לבנון השנייה, ובמבצעי צה"ל בדרום כולל לפני שנתיים במבצע צוק איתן. רס"ן נעמן ראה הכל בשירותו הצבאי כולל את המוות מול העיניים ומחבלים שבאים להרגו, אולם לכמות השנאה העצומה אליה נחשף בסוף השבוע הוא לא נערך.



בפוסטים שפורסמו ברשת האינטרנט בתגובה על עדותו נכתב בין היתר "לא הייתי יוצא עם קצין כזה למלחמה בטח היה מוכר אותנו", "בדיעבד עם קצין כזה עדיף לא להתגייס, שיתבייש לו, ככה למכור את הפקוד שלו? איך יחזור ויסתכל בפנים של שאר הפקודים, החברים של אלאור?", "קצין כזה יכול למכור כל חייל בשביל דרגה מזורגגת. הוי לך צבא עם קצינים כאלו. אני מתבייש בקצין הזה אני מקווה שאין כאלו הרבה בצבא. מגעיל". אלו הן רק דוגמאות אחדות מיני מאות. בתוך כך, מספר הטלפון הנייד של המ"פ הופץ ברשתות החברתיות, מה שגרר מאות הודעות נאצה נוספות. 



רס"ן תום נעמן, לא ציפה למתקפה ברשתות החברתיות. צילום: פלאש 90
רס"ן תום נעמן, לא ציפה למתקפה ברשתות החברתיות. צילום: פלאש 90




"החייל לא גיבור"


אחד מחבריו של נעמן לא נשאר אדיש וניסה להשיב מלחמה. "אני מכיר את תום עוד מהתקופה בה התחנך שנתון מעלי בפנימייה הצבאית בחיפה", הגיב על הדברים ברשת חברו שחר חן שהוסיף: "זכיתי להכיר עוד יותר לעומק בתקופה בה שירתנו יחד בפלוגה המבצעית של גדוד 101. האיש, מלח הארץ. ביצע שורת תפקידים בצנחנים ובבית הספר לחי"ר כקצין מוערך ביותר ודמות מופת ללוחמים תחתיו. מה גם שפעל בגבורה עילאית. באמת גבורה עילאית בקרבות ארוכים וקשים מבית לבית במלחמת לבנון השנייה, שכל חברים לנשק עת היה לוחם במסלול, דרך מבצעים שידועים לציבור כמו עופרת יצוקה וצוק איתן, ומבצעים רבים עוד יותר הרחוקים מעין הציבור".



על השיימינג הנורא שעובר חברו לנשק כתב חברו: "אני שואל, את אותם מתלהמים, הקופצים בלי לחשוב, שפלי רוח העולבים במפקד וקוראים בגנותו מה נראה לכם? את מי בדיוק אתם מגנים? על אלו עקרונות אתם מגנים? כל אותם צדקנים שמטיפים לאמירות כמו 'לא ראוי שילכו אחריו לקרב' לאיזה קרב אתם בדיוק הלכתם? אני אומר - אתם לא ראויים לאדמה שתחת רגליכם. מה אתם עשיתם? סיימתם את ארוחת השישי בנחת ופלטתם הבל הבלים על המקלדת".



על אלאור אזריה כתב חברו של רס"ן תום נעמן: "החייל לא גיבור. חייל כזה הוא האחרון להיות גיבור. גיבור הוא לוחם שנותן כתף בזמן שהכי לא נוח לעשות זאת, גיבור הוא לוחם שחותר למגע בעת אירוע כשהכי מפחיד לעשות זאת, גיבור הוא לוחם שמשתמש בתחבולה בשדה הקרב כשכולם אבודים, הוא ראשון להיות. בעיקר ראשון להתמודד עם האמת". לסיכום כתב חברו: "עם ישראל צריך להיות גאה שיש בו מפקדים כאלה כמו תום נעמן. אני היום גאה להכיר אנשים כמותו".