שר הביטחון אביגדור ליברמן הודף הבוקר (רביעי) בשיחה עם כתבים צבאיים בארצות הברית, את הביקורת מישראל של שרים וחברי כנסת על הימשכות השיחות סביב הסכום בהסכם הסיוע הכלכלי. "השיח על הסיוע הכלכלי מנוהל על ידי ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי", אומר השר ליברמן. "זה קורה גם בצד האמריקאי מול המועצה לביטחון לאומי בהובלת סוזן רייס. אני באתי למשרד הביטחון ומצאתי מצב נתון", הבהיר.



על חוסר התיאום בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא אמר ליברמן: "יש תיאום מלא בין ראש הממשלה לביני בתחום הזה. זו הייתה החלטה של הממשלה להעביר את המשא ומתן ממשרד הביטחון למועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון שותף מלא בחוות הדעת ואנחנו לוקחים חלק פעיל מאוד במו"מ הזה. יש הרבה פרטים בהסכם שהם תנאים ולא סכומים. אנחנו משתדלים להביא הסכם טוב כולל הגנה ושמירה על האינטרס של התעשיות הביטחוניות".



אביגדור ליברמן בפגישתו עם אשטון קרטר בארה"ב. צילום: משרד הביטחון
אביגדור ליברמן בפגישתו עם אשטון קרטר בארה"ב. צילום: משרד הביטחון



ליברמן הוסיף "אין ספק שבנושא ההסכם חשובים גם התאריכים וגם טיבו של ההסכם. הוא חייב להיות קודם כל הסכם טוב וגם בזמן סביר. זה מתנהל טוב וגם ראינו נכונות בצד האמריקאי. לצד זה להסכם יש משמעות גם לתוכנית הרב שנתית העתידית של צה"ל וגם לתעשיות הביטחוניות". לדברי ליברמן, ניתן לסיים את השיח על הסכם הסיוע עד חודש נובמבר השנה: "רוב הדברים מוסכמים וחלקם עדיין על השולחן. כל אחד מהצדדים מנסה לשפר קצת עמדות. יש כמה וכמה סוגיות על השולחן ואנחנו רוצים לגמור הסכם טוב".



כזכור, שר הביטחון טס לארצות הברית כדי להיפגש עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר במסגרת ביקורו בוושינגטון, הראשון כשר הביטחון. הפגישה נערכה על רקע הודעת הבית הלבן לפיה הממשל מתנגד לתוספת של 455 מיליון דולר למימון הגנת ישראל מפני טילים. בהצהרה של מדיניות הממשל שפורסמה על ידי משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן, נכתב כי הממשל "מתנגד לתוספת 455 מיליון דולר מעל הצעת התקציב לשנת 2017 עבור רכש ישראל להגנה מטילים, וכן עבור תוכניות פיתוח משותפות".