טעות בזיהוי שהתקיימה אתמול במהלך פיגוע הסלעים על כביש 443, הובילה לירי של כוח צה"ל על רכב פלסטיני, במהלכו נהרג בשוגג מחמוד בדראן בן ה-15, נער מבית סירא שלא היה מעורב במעשי המחבלים במקום. כבר אתמול נמסר מדובר צה"ל בעקבות האירוע כי "מתחקיר ראשוני נמצא כי במהלך הירי שבוצע על ידי כוח צה"ל להסרת האיום ככל הנראה נפגעו בשוגג בלתי מעורבים ששהו בסמוך לנקודה בה התרחש האירוע. בצה"ל ממשיכים לחקור האירוע". 



אביו של הנער שנהרג, ראפאת בדראן, התראיין הבוקר (רביעי) בגל"צ והביע את כאבו על האבדן הקשה תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלות צה"ל וטען כי ישראל לא חוקרת את האירוע ברצינות: "הכרזתם שטעיתם. בסופו של דבר הרגתם ילד, קטעתם חלום של ילד שרצה להיות רופא ולשחק בריאל מדריד, ובסופו של דבר אתם אומרים שטעיתם. אתם ואמרים את זה כאילו טעיתם בספירת כסף. ככה אתם רואים את הדבר בצבא שלכם". עם זאת, קרא האבא לסיים את אירועי הדמים ואמר: "אתמול אבו מאזן דיבר איתי, הוא תומך בשלום. אמרתי לו שאני מוכן שהדם שלי יהיה האירוע האחרון".




זירת הפיגוע בכביש 443. צילום: דובר צה"ל



האב סיפר כי האירוע התרחש ליד הכפר בית סירא, ואמר כי הילדים שהיו עם בנו חזרו משחייה באזור: "אני רוצה להניח שדבריי צה"ל נכונים ושהייתה פעילות על כביש 443 שגרמה לכוח להגיע. אבל הילדים לא היו על הכביש הזה, אלא בבית סירא אחרי שרחצו שם. איש שהגיע למקום התחיל לירות על השמשה הקדמית של רכבם".


"ניסיתי לבצע פיגוע"

אביו של הנער הינו עובד של משרד החוץ של הרשות הפלסטינית. במהלך הראיון הוא סיפר כי בעצמו היה אסיר ביטחוני לפני הסכמי אוסלו: "ישבתי על פרשה ביטחונית והשתחררתי בשנת '99. ניסיתי לבצע פיגוע ב-85, מזמן. לא היו הסכמים אז. אחרי אוסלו האמנו בשלום והיה לנו חלום שנחיה יחד בשיתוף פעולה ושלכל אחד מאיתנו תהיה מדינה אבל הממשלות שלכם עשו צחוק". זה לא רק שני צדדים אלא הממשלה שלכם שלא עשתה דבר". 



הרכב הישראלי שנפגע בפיגוע. צילום: דובר צה"ל




כאמור, כוח צה"ל שהגיע אתמול בלילה לזירת הפיגוע בכביש 443, הרג בשל טעות בזיהוי פלסטיני בן 15 שלא היה מעורב בפיגוע עצמו. האירוע החל במהלך הלילה, עת הגיעה קבוצת מחבלים אל הכביש, סמוך לבית סירא והחלה ביידוי סלעים, שפיכת שמן והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הנוסעים. פעולות המחבלים גרמו לפציעתם של שלושה בני אדם, שניים מהם תיירים והשלישי - אזרחית ישראל, שפונו לבית החולים שערי צדק כשהם במצב קל. 



מתחקיר האירוע עלה כי כוח של צה"ל שהיה באזור במהלך פעילות מבצעית, חשב כי הרכב שנסע באזור ובו פלסטינים, היה מעורב במעשה ולכן החל לירות לעברו. אחד מהפלסטינים שנפגעו היה בדראן, שכאמור נהרג. צה"ל ממשיך לחקור את האירוע.




נורה בשוגג, מחמוד בדראן. צילום מסך