סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, שוב נעמד בעין הסערה כאשר קרא היום (חמישי) לקציני צה"ל לגלות אומץ גם מול דעה שונה משלהם. "היו אמיצי לב נוכח אש אויב, נוכח דעה שונה, נוכח עמדת הרוב", הדגיש גולן בנאומו בטקס הסיום של קורס קצינים שהתקיים בבה"ד 1.



כזכור, בחודש מאי, לקראת יום השואה, נשא גולן נאום בו השווה בין תהליכים המתרחשים כיום בחברה הישראלית למה שאירע באירופה לפני עליית הנאצים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח אז ביקורת קשה על הדברים והגדיר אותם כ"מקוממים, מופרכים, שגורמים לזילות השואה וגרמו לעוול לחברה הישראלית". מי שגיבה אז את גולן היה שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שהבהיר שיש לאפשר לקצינים להביע את דעתם. גולן עצמו טען לאחר הסערה בעקבות נאומו כי לא התכוון לבצע השוואה בין צה"ל לגרמניה הנאצית.



היום שוב נשא גולן נאום נוקב בו אמר: "על ארבעה דברים הקצין עומד – על אומץ הלב, על היושר וההגינות, על האחריות והיוזמה של האדם. "צרו סביבכם אווירה של הוגנות, בה שולטים כללים ברורים ונורמות אחידות", אמר האלוף לקצינים הטריים, "יושר והגינות הם הבסיס לאמון חיילים במפקדיכם".



בסיום נאומו קרא גולן לקצינים הצעירים לגלות רגישות גם כלפי פקודיהם: "טפלו היטב באדם המשרת - פקודיכם לעתיד. תפקידכם לגבש יחידות, לעורר אמון, לגלות את הטוב והנאצל באדם. היו קשובים ותובעניים עם אנשיכם והם יוכיחו לכם כי אין פסגה גבוהה מדי וכי הם אוהבים לטפס".