פיגוע ליד קרית ארבע: שני בני אדם נפצעו היום (שישי) באורח קל כשמחבלת פלסטינית שנהגה על רכב התנגשה ברכב ישראלי בשער אליאס, ליד הכניסה לקרית ארבע. תחילה לא היה ברור האם מדובר בפיגוע או בתאונה כיוון שמדובר באירוע בו היו מעורבים רכב פלסטיני ורכב ישראלי, אך תיעוד מצלמות האבטחה במקום חשף את שהתרחש. בסרטון האבטחה ניתן לראות כיצד המחבלת חותכת את נתיב הנסיעה שלה באלכסון אל עבר הטרמפיאדה הנמצאת בנתיב הנגדי, ומתנגשת בעצמה ברכב שעומד במקום. במקביל לפרסום הסרטון, הודיע דובר צה"ל כי אכן מדובר בפיגוע דריסה. 


פיגוע ליד שער אליאס, קרית ארבע

כוח צה"ל שהיה במקום פתח באש אל עבר הפלסטינית וחיסל אותה. מדובר צה"ל נמסר לאחר בדיקת האירוע: "פיגוע דריסה בוצע בצומת אליאס. מחבלת האיצה עם רכבה לעבר הטרמפיאדה ופגעה ברכב שעמד בנקודה. המחבלת נורתה ע"י כוח צה"ל ונהרגה. כתוצאה מהפגיעה נפצעו שני יושבי הרכב ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".



פיגוע זה מתרחש שלושה ימים בלבד לאחר הפיגוע בכביש 443. כזכור, בלילה של יום שלישי האחרון מחבלים שהגיעו ליד בית סירא החלו ביידוי סלעים, שפיכת שמן והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הנוסעים בכביש 443 וגרמו לפציעתם של שלושה בני אדם. בין הפצועים באירוע זה, שמצבם הוגדר קל, שני תיירים וישראלי אחד. כוח צה"ל שהגיע למקום ירה לעבר רכב פלסטיני כיוון שהיה חשד כי הוא מעורב בפיגוע, אך לאחר מכן הובהר כי טעות בזיהוי הובילה למותו של מחמוד בדראן, נער פלסטיני בן 15 שלא היה מעורב במעשי המחבלים. צה"ל פתח בחקירה של האירוע ומסר בעקבותיו: "צה"ל ממשיכים לחקור את טענות הפלסטינים על נפגעים בכביש 433. מתחקיר של האירוע נמצא כי במהלך הירי שבוצע על ידי כוח צה"ל להסרת האיום ככל הנראה נפגעו בשוגג בלתי מעורבים ששהו בסמוך לנקודה בה התרחש האירוע".



הפיגוע בכביש 443. צילום: דובר צה"ל




מחמוד בדראן שנהרג על ידי כוחות צה"ל בכביש 443. צילום מסך