על רקע ההסכם המתגבש בין ישראל לטורקיה, משפחות החיילים אורון שאול והדר גולדין, ומשפחתו של האזרח אברה מנגיסטו, קראו במהלך סוף השבוע לממשלה שלא לחתום על ההסכם מול אנקרה כל עוד בניהם לא כלולים בו. בין הפעולות שיקיימו המשפחות, הפגנה מול משרד ראש הממשלה והקמת מאהל מחאה. הבוקר (ראשון) התייחסה אמו של אורון שאול, שבנה לחם בעזה בצוק איתן ומוגדר נעדר ושבוי מלחמה, בראיון לגל"צ על המגעים של ישראל וקראה לראש הממשלה להשיב את בנה בכל מחיר. "ברגע ששמעתי שיש תוכנית להסכם בין ישראל לטורקיה על אי אילו דברים שאותי לא מעניין מה הם נותנים או לא, אמרתי שאני רוצה את אורון בחזרה וכמה שיותר מהר. ראש הממשלה הבטיח בכל פגישה שלנו שלא יהיה שום מו"מ עם אף אחד אם אורון וגולדין לא יהיו בו". 



נתניהו דיבר גם על הסכם עם טורקיה?
"הוא לא הזכיר זאת, וזה בדיוק העניין. היום שהחל הסיפור של ההסכם מצאתי לנכון לפנות אליו ולהגיד 'אתה הבטחת, מה אתה עושה בעניין'? הוא אמר שזה לא קשור וזה עניין של מדינות. אמרתי לו שלא ייתכן שאתה תעשה הסכם עם טורקיה, שזה צד שלישי של החמאס. כל גדוליו של הארגון הזה נמצאים בטורקיה אז איך הם לא יכולים לעשות כלום? ישראל נותנת להעביר כל כך הרבה דברים לעזה. ועזה לא תיתן לנו כלום? איפה ההנחיות ההומניטריות? למה אנחנו צריכים רק לתת ולא לקבל כלום, זה מוציא אותי מדעתי".


אורון שאול. צילום: דובר צה"ל


"ניסו להשתיק אותי, אמרתי עד כאן"


מה אמר לך ראש הממשלה?
"הוא אמר שיחשוב על זה עוד פעם, ניסה לצאת מזה בכבוד. אבל מכיוון שראיתי שזה נאמר רק כדי להשתיק אותי - אמרתי עד כאן. שנתיים חיכיתי בשקט, שום דבר לא זז ואני לא רואה את האור בקצה המנהרה. כל פעם שאני פותחת את הפה משתיקים אותי. זו הזדמנות פז של ראש הממשלה לעשות הכל על מנת להחזיר את אורון".



השנתיים של השקט שלך היו טעות?
"בדיעבד כן. אם הייתי יודעת שזה מה שיקרה, כבר הייתי עושה משהו מזמן, למרות שהמצב הבריאותי גם שלי וגם של בעלי הרצל לא טוב. אבל יחד עם זאת, נעשה מה שניתן".



מה תעשו בכל זאת?
"האחיינים שלי, האחים שלי, כולם יהיו היום באוהל המחאה שייפתח בצהריים מול בית ראש הממשלה. הרצל ואני נצטרף ביום שני ואנחנו נמשיך בינתיים עד יום רביעי הקרוב, בו צפויה להיות חתימת הקבינט".



מה חשוב לך לומר לציבור?
"אני רוצה להגיד דבר אחד - הממשלה ושר הביטחון שלחו את הבן שלי לעזה בצוק איתן, הם חייבים להחזיר אותו. בעבר התחשבתי, אך כעת לא מעניין אותי כמה זה יעלה. אני רוצה שכל בית ישראל יידע, היום זו אני ויכול מאוד להיות שמחר זה אתם". 



גם במחיר של שחרור מחבלים חיים?
"היום כבר לא אכפת לי, אם עד היום הם לא השכילו לעשות דברים כדי להחזיר את אורון ולא עשו זאת, אז מבחינתי כן. הם מעלים את כל המחירים ועכשיו לא מעניין ואתי כמה זה יעלה. אני כועסת שהצבא שלח אותו ולא מחזיר, ורוצה את בני בחזרה".