ערב הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה יוצאים הוריהם השכולים של סמ"ר אורון שאול ז"ל וסגן הדר גולדין ז"ל למאבק ציבורי להחזרת גופותיהם הביתה מידי חמאס. הרצל שאול, אביו של אורון ז"ל, אמר הבוקר לניסים משעל ורוני בר-און ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני פונה לכל עם ישראל להגיע לאוהל המחאה, לתמוך בנו ולהביא להחזרת הבנים הביתה".



"שמענו שהולך להיחתם הסכם עם טורקיה", אמר האב, "שבו יש מחוות לחמאס ללא החזרת הבנים אורון והדר הביתה, למרות שבשנתיים שחלפו היו לנו המון פגישות עם שרים, חברי כנסת והרבה פגישות עם ראש הממשלה, בהן הובטח לנו שבכל הסכם שייחתם, בעדיפות ראשונה החזרת אורון והדר. לנו אין בעיה שיהיה הסכם, אבל זו הזדמנות פז להחזיר את אורון והדר הביתה, כמו שהבטחת (ראש הממשלה) לנו, תעמוד בהבטחה שלך".





"דיברתי עם ראש הממשלה ביום חמישי האחרון", הדגיש הרצל שאול, "הוא קודם כל אמר לי 'הרצל, אל תתייחס מה שכתוב בעיתונים, על מה שהם הולכים לקבל'. אני כבר לא יודע מה להחליט. כמו שהוא הבטיח לנו בשנתיים האחרונות לא יהיה שום הסכם עתידי אם אורון והדר לא חוזרים הביתה. אני אמרתי לו 'תעמוד במה שהבטחת לנו'. ישבנו איתו המון פעמים בשנתיים האחרונות והוא תמיד אמר לי 'הרצל, לא יקבלו כלום עד שאורון והדר יחזרו הביתה'. החמאס מקבלים התפלת מים, בית חולים, אולי פתיחה של איזה קו, למרות שפורסם שהם יקבלו הכל דרך נמל אשדוד. אתם רוצים לעשות הסכם? בסדר, גם אנחנו, אבל אל תשכחו אותנו. אני לא נגד ההסכם, אבל אורון והדר, עדיפות ראשונה כמו שאמרת כל הזמן. אנחנו מתואמים עם ההורים של הדר גולדין. אתמול הזמנו אותם. הם ישתדלו להגיע היום".



משעל שאל עד כמה יש לטורקיה יכולת לחייב את החמאס להחזיר את הגופות. "כמו שהוא (ראש הממשלה) אמר לנו בשיחה, הגופות לא אצל הטורקים, הם רק הבטיחו. אני לא יודע מה יהיה עם זה", השיב הרצל, "ביום חמישי ביבי אמר לנו שהם כל הזמן מדברים איתם (עם הטורקים) על הנושא הזה, זה מה שהוא אומר". בר-און הסביר שהטורקים דורשים מישראל דברים עבור חמאס, ולכן לגיטימי מצד ההורים השכולים להפעיל לחץ על הממשלה, שעשויה להיכנע ללחץ בנקודות פיתול מסוימות".