לאחר פיגוע הירי שאירע היום (שישי) בדרום הר חברון בו נרצח מיכאל מרק מעתניאל, הוחלט כי הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בצאת השבת כדי לדון ברצף פיגועי הטרור שהתרחשו ביומיים האחרונים. במקביל, מסר גורם צבאי כי לראשונה מאז מבצע "שובו אחים" בשנת 2014, הטיל צה"ל כתר מלא על חברון ועל כפרי הסביבה. הכתר יהיה מלא בחלק מהכניסות לחברון וכתר נושם בנקודות אחרות, כשהכתר המלא יחול על כ-700 אלף פלסטינים. בנוסף צה"ל מקפיץ כוחות לאיו"ש ומתגבר את הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני.



במקביל, הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן לשלול את כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע, שבו נרצחה הנערה הלל יפה אריאל ז"ל וכן המחבלת שביצעה את ניסיון הפיגוע הבוקר במערת המכפלה. ההערכות של גורמי צבא הן כי יש קשר ישיר בין הרמדאן להסלמה בימים האחרונים. גורם בכיר בצה"ל הוסיף כי "פיגוע קשה כמו הרצח אתמול, שלא זכה לגינוי הרשות, הזמין את הפיגוע היום. לא ראינו בימים האחרונים ניסיונות של הרשות לעצור את ההסתה".



כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. צילום: דוברות זק"א
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. צילום: דוברות זק"א



בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי בנוסף לפעולות של צה"ל וכוחות הביטחון בשטח, ישראל תקזז מיידית את מלוא הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם. לדבריו, הרש"פ מעבירה את הכספים למחבלים באמצעי הלבנה שונים וככל שמעשי הטרור חמורים יותר, כך התשלומים גדלים. על כן, ראש הממשלה הורה לקזז את כל סכום התמיכה במחבלים ומשפותיהם מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש. עוד הבהיר נתניהו כי ישראל סבורה שעידוד הטרור על ידי ההנהגה הפלסטינית הן בדברי הסתה והן בתשלומים למחבלים ולבני משפחותיהם מהווים תמריץ לרצח.



מוקדם יותר היום בוצע פיגוע ירי בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה בני משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב, מיכאל מרק (48). אם המשפחה, חוה מרק, גם היא בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת בטן ונער בן 15 נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. לאחר האירוע, כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים כשככל הנראה בוצע הירי מרכב חולף.




נתניהו בביקור אבלים אצל משפחת אריאל. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו בביקור אבלים אצל משפחת אריאל. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ