בחיל הים ממשיכים להיערך לעימות בכלל הזירות. השבוע סיימו בשייטת 3 של ספינות הטילים בזרוע הים, אימון בן שבועיים בו תורגלו כל מרכיבי הכוח בשיתוף זרועות נוספים בצבא. בשיא התרגיל הטביעו שתי ספינות טילים - אח"י חרב ואח"י חץ - את ספינת חיל הים הישנה אח"י עצמאות. "זה נחשב אימון שנעשה אחת לשנה, שבשיאו נורו שני טילים מדגם הרפון או בשמם העברי 'כנרית'", הסביר מפקד השייטת, אל"מ זיו רום. בכך סיימו בזרוע הים סבב אימונים שמכין את היחידה בצורה מושלמת, את האנשים, הכלים לכל סוג תרחיש שיידרש.



סטי"לים משמידים ספינה ממרחק רב

לדברי אל"מ רום, "התרחיש היה זירה צפונית, בו איתרנו כלי שייט אויב והשמדנו אותו בהקדם האפשרי. הטילים נורו מטווחים מאוד גדולים, כמעט לטווחי המקסימום של יכולת הירי של סטי"ל".



"לקחנו שבועיים שבהם הוצאנו את כל ספינות השייטת ותרגלנו אתם את כל המתארים האפשריים, סיוע לזרוע היבשה, פעילות ליד החוף, פעילות בעומק האויב ובכך אנחנו מסיימים סט של אימונים שמראה לי את הכשירות של השייטת שלי", הסביר מפקד השייטת. "האימון הוכיח את היכולות של שייטת 3 בעליונות ימית ביכולת לאתר ולזהות ובסופו של דבר לתקוף ולהשמיד אוניות גדולות".



טיל הרפון הוא טיל נגד ספינות, מונחה מכ"ם אקטיבי, מתוצרת חברת בואינג האמריקנית, שפותח והותאם לשיגור מספינות, צוללות, מטוסים וסוללות קרקעיות להגנת חופים. הטיל משוגר מספינות הטילים מדגמי סער 4, סער 4.5 וסער 5 של חיל הים הישראלי. על פי פרסומים זרים עלותו של טיל כזה אחד מגיע למיליון דולר.