נמנע ניסיון פיגוע בירושלים: מחבל ועליו תיק חשוד הגיע הבוקר (ראשון) לאזור הרכבת הקלה שברחוב יפו פינת קינג ג'ורג בעיר, ונעצר ע"י המאבטחים לאחר שעורר את חשדם. בתשאול טען החשוד כי ברשותו מטען חבלה ובעקבות כך הוזעקו למקום כוחות גדולים ובהם חבלנים, והכביש באזור נסגר לתנועה. בחיפוש שנעשה בתיקו של החשוד נמצא חפץ הנראה כמטען נפץ, ולאחר בדיקה של חבלני המשטרה התגלה כי בתוך התיק נמצאו מספר מטעני צינור. בשל ההתרחשות, תנועת הרכבת הקלה בעיר הופסקה לתנועה ושבה לפעילות לאחר כשעה.


רגעי המעצר של המחבל מהרכבת הקלה בירושלים. צילום: לירון אברהמי
סיכול פיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: מדברים תקשורת

החשוד, פלסטיני תושב השטחים בשנות ה-20 נעצר ונלקח לחקירה וטען כי בכוונתו היה לפוצץ את המטענים בזמן נסיעה. אורית, שהייתה עדת ראייה לאירוע סיפרה לגל"צ: "שמענו אנשים צועקים, 'פצצה, פצצה', אנשים נסו בבהלה לחנויות והמחבל נוטרל והיה אזוק על הרצפה, כאשר המאבטח עמד מולו באקדח שלוף".





שועאפט: נמנעה פגיעה בלוחמי מג"ב 



ביום חמישי האחרון נמנעה פגיעה בחיילי מג"ב, כשמעצר של מבוקש במחנה הפליטים שועאפט הוביל להתקהלות אלימה. הכוח, שפעל על מנת לאתר את הצעיר, הגיע אל המקום וביצע נוהל מעצר. לאחר ביצוע הפעולה החלו להתקרב אל מקום המעצר תושבי מחנה הפליטים וניסו להפריע למהלך התקין של עבודת הכוח. אחד הלוחמים זיהה כי אחד מתושבי המקום אחז בידו סכין, והתקרב איתה אל הכוח, והשוטרים ירו לעברו בתגובה. הוא נוטרל ונפצע וכוחות של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום. 


ניסיון הפיגוע בשועאפט. צילום מסך, טוויטר
 
יממה קודם לכן, במסגרת פעילות של כוח מג"ב למעצר מבוקשים, נתפסה מחרטה לייצור נשק מסוג קרל גוסטב. בעת האירוע, הבחין הכוח ברכב שמגיח במהירות לעברו, לכן פתח הכוח בירי ונהג הרכב נהרג במקום. ארבעה פלסטינים נעצרו במהלך פעילות זו. ביום שישי לפני כשבועיים סוכל ניסיון פיגוע נוסף בחברון, כשמחבלת חמושה בסכין הגיעה ליד מערת המכפלה במטרה לפגוע בשוהים במקום. היא נוטרלה וחוסלה ע"י כוחות הביטחון שהיו בזירה. הפלסטינית הגיעה אל עבר עמדת לוחמי משמר הגבול באחת הכניסות למערת המכפלה ולפתע שלפה את הסכין וניסתה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם זיהה את המחבלת וביצע לעברה ירי מדויק וזו נוטרלה. לאחר מכן, נקבע מותה של הפלסטינית.