תא"ל אופק בוכריס הגיב הערב (חמישי) לכתב האישום שהוגש נגדו. "להאשמות האלו אין שחר, לא היה ולא נברא", אמר הקצין בהצהרה לעיתונות בפתח ביתו. "כרגע יש נייר שאומר שעשיתי כך וכך. למרות שלא אתייחס לחומר הראיות, כל מי שעיין יודע".



בוכריס אמר כי החליט לדבר "באופן יוצא דופן, לאחר שלושה חודשים", כי הוא "חייב הסבר לציבור ששירת, לעמיתי המפקדים ולפקודים ששירתו תחתיי. קיבלנו בהלם את כתב האישום. האמת תצא לאור, זהו קרב חיי".



כזכור, הפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר) תא"ל שרון אפק החליט היום להמליץ על הגשת כתב אישום חמור בגין אונס ומעשים מגונים נגד תת אלוף אופק בוכריס. בבית הדין הצבאי המיוחד הוגש היום את כתב אישום נגד תא"ל בוכריס, שמייחס לו כתב עבירות של אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה, והתנהגות שאינה הולמת. מהפרקליטות נמסר כי "כתב האישום הוגש לאחר הליך שימוע ממושך ומעמיק שנערך עם באי כוחו של הקצין", וכי "מדובר בקצין ולוחם עתיר זכויות, לכן ההחלטה התקבלה בלב כבד".



"במסגרת חקירה יסודית, עלו ראיות לכאורה לכך שהקצין ביצע מספר עבירות מין חמורות כלפי חיילת זוטרה בשירות חובה, וכלפי קצינה, בעת שהשתיים שירתו תחת פיקודו כמפקד חטיבת 'גולני'. על כן, החליטה הפרקליט על הגשת כתב האישום", הסבירו בפרקליטות. תא"ל אופק בוכריס וסנגוריו מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו בעקבות ההודעה: "אנו מצרים על החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי וסבורים כי מדובר בהחלטה שגויה מיסודה". עוד מסרו עורכי הדין כי "בתהליך השימוע הצגנו בפני הפצ"ר בעיות קשות שעולות לאורכו ולרוחבו של התיק. אנו בטוחים כי נצליח להיאבק ולהוכיח את חפותו של תא"ל בוכריס בבית הדין וכי ייעשה משפט צדק".