סוף שבוע מטלטל עבר על תא"ל אופק בוכריס, הקצין הבכיר המואשם ב-17 סעיפים חמורים של עבירות מין. מקורביו של הקצין סיפרו כי בוכריס נחוש בדעתו ללכת עד הסוף ולהילחם על חפותו. "התחושה הציבורית קשה וכואבת", פרסמו מקורביו בעמוד פייסבוק שנפתח לתמיכה בו. תגובה נוספת בעמוד הובילה לכך שא', אחת מהמתלוננות נגד בוכריס, תגיש מחר תלונה במשטרה נגד חשיפת פרטיה האישיים.



מ.ה, גולשת החברה בעמוד התמיכה בבוכריס, כתבה שאלה למתלוננת הראשית בתיק, החיילת א', ששרתה תחת בוכריס ועל פי כתב האישום הוא אנס אותה לכאורה וביצע בה שורה של מעשים מגונים לצורך סיפוק מיני: "סליחה שאני מפריעה לך בסוף השבוע הרגוע שלך רק לשאלה יומית קטנה. למה כל כך התחננת לחתום קבע כדי להישאר עם בוכריס?", כתבה מ.ה שחשפה את זהותה של המתלוננת ופרסמה את תמונתה. "האם ככה מתנהגת נאנסת סדרתית? או שאולי היה לך כיף לדמיין ולהזות שקצין בדרגה בכירה כל כך מתעניין בך?", עוד היא כתבה: "א', ההאשמות שלך שמופיעות בכתב האישום חמורות כל כך ומתוארות היטב. האם יש לך ראיה לאחת מההאשמות האלו? את אכן בחורה עם דמיון עשיר ומפותח מאוד. אולי תשתמשי בזה לכתיבת ספר איכותי במקום להרוס לאנשים את החיים", הפצירה בה.





יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, להורות למשטרה לחקור מי פרסם את תמונת המתלוננת ולהעמיד אותו לדין על הפרת החוק: "מדובר בניסיון להרתיע את המתלוננת ומתלוננות בעתיד".



בתוך כך, מקורבי בוכריס כתבו בעמוד: "כתב האישום כנגד בוכריס הוא אחד מהחמורים ביותר שידע צה"ל. אלו אישומים שלפרקליט הצבאי הראשי לא היה את האומץ לזכות מהם, כל אחד היה מעביר את זה הלאה. ציפינו להחלטה כזאת של הפצ"ר ולא הופתענו מההחלטה להעמדה לדין ובכל זאת קיווינו שיש גבול לרוע ולשחיתות", הם פרסמו והוסיפו לתקוף את המערכת הצבאית: "ציפינו מהפצ״ר להיות אמיץ, ישר והגון. אמיץ כי כמי שהיה אמון על ניהול החקירה הרשלנית המגמתית והמרושעת צריך גם אומץ להודות בכך ולסגור את התיק". 



"אופק לא אשם אלא נאשם"


עוד פרסמו המקורבים: "קיבלנו עשרות הודעות של שאלה האם אופק באמת אשם. התשובה היא לא. אופק לא אשם. אופק נאשם, אנחנו נמתין לתוצאות בית המשפט. נקווה שבקשתו של אופק למשפט פתוח תתקבל, כך שכולנו נראה בדיוק מה קורה שם ויצא דין צדק לאור". המטרה במשפט פתוח היא בעיקר להפעיל לחץ משמעותי על המתלוננות שכן אם אכן יתקיים משפט פתוח הוא יסוקר באופן תמידי על ידי התקשורת, דבר שישפיע על תפקודן בבית הדין. 



בעקבות ההודעה של הפרקליטות הצבאית הראשית שיוגש כתב אישום כנגד תא"ל אופק בוכריס, סנגוריו מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו: "אנו מצרים על החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי וסבורים כי מדובר בהחלטה שגויה מיסודה". עוד מסרו עורכי הדין כי "בתהליך השימוע הצגנו בפני הפצ"ר בעיות קשות שעולות לאורכו ולרוחבו של התיק. אנו בטוחים כי נצליח להיאבק ולהוכיח את חפותו של תא"ל בוכריס בבית הדין וכי ייעשה משפט צדק".