פוסט שהעלה לפני שנתיים החייל המואשם בהריגת מחבל בחברון, אלאור אזריה, בו הוא מכנה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "קוקסינל", מעורר היום (שבת) סערה בקרב פעילים בליכוד, הדורשים ממשפחת אזריה להתנצל. הפוסט שותף בטוויטר ובקבוצות וואטסאפ פנימיות של פעילי ליכוד על ידי ליאור הררי, שהקים את עמוד הפייסבוק "אוהבים את שרה נתניהו".



הררי ציין הערב בשיחה עם "מעריב" כי הוא ראה את הפוסט שהועלה על ידי אדם אחר ושיתף אותו. "לא אני יזמתי את חשיפת הפוסט, אלא רק שיתפתי", הוא ציין, "ביקשתי ממשפחת אזריה להתנצל, הם התנצלו ומבחינתי הפרשה מאחורי".



בפוסט שנכתב לפני כשנתיים, בעת מבצע "צוק איתן", תוקף אזריה את נתניהו לנוכח הפסקת האש ובהמשכו הוריו מגבים את בנם.


אלאור אזריה: "ביבי, יא קוקסינל, מה הפסקת אש, כנסו באמא שלהם".


האב צ'ארלי אזריה: "כל הכבוד, צריך להיכנס באמא שלהם".


הבן: "כן, להרוג את כולם, כהנא צדק".


האם אושרה אזריה: "מוות לכל מי שפוגע ביהודים. מספיק להיות אנושיים. אם צריך – גם נשים וילדים להרוג".



צילום מתוך פייסבוק
צילום מתוך פייסבוק



"מדובר במחזור שאינו רלוונטי"


הררי כאמור דרש בעקבות הפוסט ממשפחת אזריה להתנצל בפני ראש הממשלה והדגיש שנתניהו הוא הראשון המבין את כאב המשפחה. הפוסט עורר סערה ואף כעס בקרב פעילים בליכוד, מאחר שרק בשבוע שעבר נתניהו הבהיר במפגש עם כתבים צבאיים שאינו מתחרט על כך שהתקשר לאביו של החייל היורה כמה ימים לאחר האירוע.



בסביבתו של החייל אמרו אמש בתגובה: "מדובר במחזור שאינו רלוונטי למשפט, של דברים שפורסמו בעבר ונועדו לפגוע באלאור. כאשר הדברים נכתבו מכאב במהלך צוק איתן, הוא היה נער, עוד לא חייל. למשפחתו של אזריה יש כבוד למר נתניהו"



עוד הוסיפו בסביבתו של החייל כי "חבל שנותנים יד למחזור חומר שפורסם ונועד לפגוע באלאור שמשפטו זוהם באופן החמור ביותר. הגורמים שמנהלים קמפיין בזוי נגד לוחם צה"ל הם בדיוק אלה שהולכים לחבק ולנחם משפחות של מחבלים רוצחים. עם ישראל תומך בלוחמיו ושום פוסט לא ישנה זאת. אגב, המניע הלאומני-נקמני נחקר בחקירת מצ"ח ונשלל על ידי כלל העדים".



אלאור אזריה בכניסה לבית הדין הצבאי. צילום: אבשלום ששוני
אלאור אזריה בכניסה לבית הדין הצבאי. צילום: אבשלום ששוני