היסטוריה בצה"ל: חרדים מיועדים לשירות צבאי בגיוס אוגוסט 2016, שיעברו בהצלחה את המיונים, יצטרפו לראשונה לחטיבת הצנחנים שבה מוקמת פלוגה חרדית חדשה. "אנחנו מקימים פלוגה לוחמת חרדית חדשה בחטיבת הצנחנים", סיפר תא"ל ערן שני, מפקד מיט"ב, היחידה האמונה על שיבוץ ומיון מועמדים לשירות. לדבריו, "בימים אלה מסתיימים המיונים, ובקרוב הם יעלו על מדים. זו הפעם הראשונה שחרדים מתגייסים לחטיבה האדומה. הם כמובן יצטרכו לעבור גיבוש כמו כל המתנדבים לחטיבה 35".



בצה"ל טוענים כי מדובר בתהליך המניב תוצאות יפות. "כולנו פועלים דרך הסברה והכוונה, עקב בצד אגודל, כי זה לא מהלך של זבנג וגמרנו", אמרר תא"ל שני. "גיוס חרדים דורש אמון גדול בצבא בקרב הציבור החרדי, וגם יכולת של הצבא להכיל את האירוע הזה. זאת אוכלוסייה שיש לה צרכים ואנחנו צריכים לספק אותם, כי אנחנו רוצים לראות יותר ויותר חרדים שרוצים לשרת בצה"ל, ובעיקר היינו רוצים לראות חרדים צעירים שרוצים ללכת לשירות קרבי. לכן זו סנונית נוספת בדרך לגידול בהיקף החרדים שמתגייסים לצה"ל בתפקיד משמעותי בכלל ובתפקידי לחימה בפרט".



בכלליות, בצה"ל מציינים כי למרות הלך הרוח ברשתות החברתיות והקריאה של רבים לא לשרת בצה"ל, במחאה על ההליך המשפטי המתנהל נגד החייל היורה סמל אלאור אזריה, המוטיבציה לגיוס נמצאת בשיאה.



"חד-משמעית - אין השפעה על הנתונים", אומר תא"ל שני. "אני חושב שהנוער יודע לעשות את ההפרדה בין מה שקורה בפייסבוק וברשתות החברתיות ובין מה שקורה בחיים. אנחנו רואים את זה. יש לנו איזושהי נטייה לחשוב שהנוער הזה, מה שמוביל אותו אלו הרשתות החברתיות. הם חשופים לרשת והרבה יותר ביקורתיים מבעבר, יש להם דעה ומקום להביע אותה. אני יכול להגיד לך שהדור הוותיק טועה כשהוא סבור שהם מכונסים בעצמם וחושבים רק על עצמם. בסוף, ביום פקודה, הם במוטיבציית שיא, מגיעים ליחידות הכי טובות בצה"ל ונלחמים על המקום שלהם שם", סיכם.