בהלה נוצרה היום (ראשון) באזור פארק המים "מימדיון" בתל אביב. מאבטח שזיהה לדבריו אדם חשוד וביקש ממנו לעצור לבדיקה, התקשר למשטרה ודיווח כי מיד לאחר שפנה אל החשוד, זה פתח בריצה ונמלט מהמקום. ההודעה הזאת תפסה את שוטרי מרחב דן בפיקודו של נצ"מ שי אזולאי דרוכים ומוכנים שכן הם הגיעו לזירה תוך דקות אחדות ופתחו בסריקות נרחבות.



בשלב הראשוני, הופסקה פעילות הרכבות בין תל אביב לרמת גן לשני הכיוונים, אולם בחלוף כחצי שעה תנועת הרכבות שבה לסדרה. במקביל, כוחות המשטרה ביצעו סריקות בניסיון להתחקות אחר החשוד. בשלב זה לא ברור עדיין האם מדובר במפגע שהגיע למקום, בתמהוני, חולה נפש או כייס שהגיע לאזור ונלחץ מהעובדה שזוהה על ידי המאבטח.



במרחב דן הגבירו את הנוכחות של השוטרים באזור וזאת כדי לצמצם ככל שניתן את מרחב הפעילות של החשוד, אם יחזור למקום. הכוחות המתוגברים של המשטרה והפעילות הערה גרמו לבהלה בקרב המבלים ב"מימדיון" וכן בקרב המשתמשים בשירותי הרכבת, שנאלצו להמתין דקות ארוכות עד להודעה לפיה חוזרים לשגרה. בעקבות אותה פעילות ניכרו פקקי תנועה ארוכים שהשתרכו למרחק של קילומטרים באזור הפארק ולכיוון צפון תל אביב. עם זאת, לאחר מספר שעות בוצעה הערכת מצב בסיומה הוחלט על סריקות בעצימות נמוכה.



חשוב להדגיש כי כבר בשעות הבוקר התקבלה קריאה מאותו מקום וגם אז זוהה לכאורה אותו חשוד כשהוא מנסה להיכנס למקום, אולם ערנות הנוכחים מנעה את כניסתו ושוטרים שהגיעו לאזור הפארק פתחו בסריקות נרחבות שהעלו חרס.