מחמד אבו קויק, אחד מבכירי חמאס ברמאללה, שהיה כלוא בעבר בישראל, נעצר הלילה (רביעי) בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, לאחר שהיה מעורב "בפעילות ביטחונית המהווה סיכון לביטחון האזור". קויק נחשב לדמות מובילה ובכירה של התנועה, ואף היה אמור להיות חלק מוועדת הבחירות הפלסטינית. 



כמובן שהמעצר לא עבר בשקט, כשהחמאס כבר הוציא הודעת גינוי בנושא בה נכתב כי זהו ניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות והתערבות בקמפיין מצד ישראל. קויק נעצר בביתו במחנה הפליטים אלאמערי ברמאללה.



הפעילות מגיעה לאחר מספר מבצעי מעצרים של צה"ל בימים האחרונים. אמש פעלו שלושה גדודים של צה"ל במחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. במהלך המבצע החטיבתי התפתחו עימותים בין הכוחות לתושבים. אחד מהם, שסיכן את החיילים, נורה ונהרג. 

חיזבאללה מעמיק את קשריו באיו"ש
 

אמש הותר לפרסום כי ארגון חיזבאללה, למרות הלחימה הקשה בה הוא מעורב בסוריה, מנסה להעמיק את אחיזתו גם בישראל, ולהקים תאי טרור בתוך יהודה ושומרון. השב"כ התיר לפרסום, כי לאחרונה סוכלו מספר התארגנויות טרור, שפעיליהן, תושבי איו"ש, גויסו, באמצעות הפייסבוק, על ידי גורמי חיזבאללה, המתגוררים בלבנון וברצועת עזה. מעצרם של פעילים אלה מנע מהתארגנויות טרור אלה להוציא אל הפועל פיגועים בישראל. נגד כל המעורבים הוגשו כתבי אישום חריפים.
השיטה בה עובדת יחידה 113 של החיזבאללה עוברת או דרך מפעילים מאזור לבנון, אשר עושים זאת בעיקר דרך הפייסבוק, או דרך תושבי עזה, אשר נחשבים לפעילי הארגון ופועלים לגיוס פעילים ואף מעבירים כספים לטובת הפעילויות המכוונות כנגד ישראל. מטרת החיזבאללה היא שלא לעשות שום דבר שיקשור את הארגון לגל הטרור, אך כן לנסות וללבות את ההסתה.
באחד המקרים, קיבלה חוליית טרור מאזור קלקיליה הוראה לבצע פיגוע כנגד סיור צה"לי, בראש החוליה עמד מצטפא כמאל הינדי, יליד 1998, תושב קלקיליה, שגויס בחודש דצמבר לשורות הארגון באמצעות פרופיל הפייסבוק "פלסטין אלחורה", המכיל תכנים אנטי-ישראליים, ותומכי ג'האד. בחקירתו עלה, כי עמד בקשר עם מפעילו בחיזבאללה, המכונה "בלאל", באמצעות הפייסבוק, ואחר כך באמצעות תיבת דואר אלקטרוני, שפתח בהנחיית מפעילו, אשר בהמשך אף שלח לו תוכנת הצפנה, כדי שיוכלו לתקשר בחשאי.