כוחות משטרה הקימו הערב (רביעי) מחסומים בגזרת מרחב נגב וזאת בשל התרעה ביטחונית. לאור כך שוטרים ולוחמים נפרסו לאורך הצירים והוקמו כאמור מחסומים. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לציבור התושבים וניתן להמשיך בשגרת החיים, אך יש לגלות ערנות לאנשים וחפצים חשודים כבשגרה.



בתוך כך, השקט היחסי הופר מוקדם יותר כאשר צעיר נפצע באורח קל מאוד באירוע דקירה באיו"ש, באזור יצהר. האירוע החל בזריקת אבנים מרכב שחלף באזור. כוח צה"ל החל במרדף אחר הרכב ממנו יודו האבנים. במהלך המרדף, יצא מהרכב אחד הפלסטינים ודקר לוחם באורח קל. המחבל נורה וחוסל. במהלך הניסיונות לעצירת המחבלים ברכב, כוח צה"ל התנגש ברכב הפלסטיני בניסיון לעצרו. אין נפגעים כתוצאה מההתנגשות.



מסירת הודעה כוזבת


בנוסף, שבועיים וחצי לאחר שהתקבל דיווח של מאבטח על אדם חשוד באזור פארק המים "מימדיון", מה שהביא לכך שהמשטרה הגבירה את הנוכחות באזור, פתחה בסריקות ועומסי תנועה נוצרו במקום, היום התברר כי המאבטח נחקר באזהרה בחשד למסירת הודעה כוזבת. כזכור, ב-7.8 התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על אדם חשוד אשר נראה בקרבת ה"מימדיון" והחזיק בידו אקדח. בעקבות הדיווח הוקפצו שוטרים רבים למקום והחלו בסריקות נרחבות בליווי מסוק. במהלך הסריקות אף הופסקה לזמן קצר תנועת הרכבות באזור תחנת הרכבת בבני ברק.



על פי עדות המאבטח במקום, הגיע אליו אזרח אשר דיווח לו על החשוד והמאבטח אף הספיק לרדוף אחריו מרחק קצר. לאחר שהמאבטח מסר את עדותו במשטרה ולאחר שעדותו הוצלבה עם הממצאים בשטח, הוזמן המאבטח שוב לתחנה ונחקר באזהרה בחשד למסירת הודעה כוזבת. בחקירתו הודה המאבטח כי בדה את כל הסיפור והרקע למעשה נבדק.



החשוד, בן 28 מפתח תקווה, נחקר כאמור באזהרה והתיק בעניינו יועבר בהמשך לעיון יחידת התביעות במחוז תל אביב. מהמשטרה נמסר כי הם רואים בחומרה מסירת ידיעות כוזבות ומזכירים כי למקום הוקפצו שוטרים רבים אשר הוסטו ממשמרתם וממתן השירות לאזרח על מנת לטפל באירוע זה.